تاریخ : 1400,شنبه 03 مهر16:35
کد خبر : 408860 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

عمران خان: از دولت طالبان پشتیبانی کنید

نخست وزیر پاکستان در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن اشاره به پیامدهای جدی بحران انسانی در افغانستان، خواستار حمایت جهانی از دولت طالبان شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از جامعه بین المللی خواست تا به جهت جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان از دولت تشکیل شده به رهبری طالبان حمایت کنند.

خان در همین رابطه گفت: در حال حاضر کل جامعه بین المللی باید به این مسئله فکر کند که راه پیش رو چیست. دو راه وجود دارد که می توانیم در پیش بگیریم. اگر در حال حاضر نسبت به افغانستان بی توجه باشیم، طبق اعلام سازمان ملل، نیمی از مردم افغانستان در حال حاضر آسیب پذیر هستند و تا سال آینده تقریباً ۹۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر خواهند بود. بحران انسانی بزرگی در پیش است. و این امر نه تنها برای همسایگان افغانستان بلکه در همه جا پیامدهای جدی در بر خواهد داشت.

همچنین وی افزود که بی ثباتی بیشتر در افغانستان باعث تبدیل شدن این کشور به پناهگاهی امن برای تروریست‌ها می‌شود.

خان با اشاره به اینکه باید در اسرع وقت کمک رسانی شود، ادامه داد: بنابراین، تنها یک راه وجود دارد. ما باید دولت کنونی را به خاطر مردم افغانستان تقویت و تثبیت کنیم.

وی پیشتر نیز هشدار داده بود در صورتی که طالبان نتواند دولت فراگیر در این کشور تشکیل دهد، خطر «جنگ داخلی» در افغانستان وجود دارد.

عمران خان همچنین گفته بود که در صورت بروز جنگ داخلی در افغانستان، اسلام آباد اساساً نگران احتمال وقوع بحران انسانی و پناهندگان و همچنین احتمال استفاده از خاک افغانستان از سوی گروه‌های مسلح است که با دولت پاکستان می‌جنگند.