تاریخ : 1400,یکشنبه 04 مهر16:28
کد خبر : 408992 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

محل خاکسپاری پیکر علامه حسن‌زاده آملی مشخص شد

پیکر علامه حسن‌زاده آملی روز دوشنبه پس از برگزاری مراسم وداع از شهر آمل به سمت زادگاه ایشان تشییع می‌شود تا در روستای ایرا به خاک سپرده شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از همشهری آنلاین، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ستاد ارتحال علامه حسن‌زاده آملی، ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۵ مهر مراسم وداع با پیکر علامه حسن‌زاده آملی در میدان ۱۷ شهریور آمل برگزار خواهد شد و پس از آن پیکر ایشان به زادگاه این علامه فقید انتقال داده می‌شود.

فرماندار آمل گفت: هنوز شکل برپایی مراسم تشییع پیکر علامه حسن‌زاده آملی از آمل به روستای ایرا نهایی نشده است. قرار است ظهر امروز پس از برگزاری ستاد استانی بزرگداشت ارتحال علامه حسن‌زاده با حضور استاندار تصمیم نهایی در این زمینه گرفته شود که پیکر ایشان با هلی‌کوپتر به ایرا منتقل شود یا تشییع خودرویی از مسیر جاده هراز انجام شود. البته با توجه به جایگاه والای ایشان در جامعه و علاقه زیاد مردم به علامه حسن‌زاده آملی قطعا فردا کاروان خودرویی در جاده هراز به سمت روستای ایرا ایجاد خواهد شد که در این زمینه تدابیر لازم برای برقراری نظم ترافیکی و همچنین تجمع دوستداران علامه اندیشیده شده است.

پس از انتقال پیکر به روستای ایرا و تحویل به خانواده، زمان به خاک سپردن پیکر مطهر علامه حسن‌زاده در روستای ایرا توسط خانواده ایشان تعیین خواهد شد.

علامه حسن‌زاده آملی، عارف و عالم شهیر جهان اسلام و دانشمند برجسته اهل آمل شامگاه روز شنبه ۴ مهر پس از بستری شدن در بیمارستان امام رضا(ع) آمل به دلیل نارسایی قلبی در ۹۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.