تاریخ : 1400,یکشنبه 04 مهر23:28
کد خبر : 409071 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اسلامی ارتحال آیت الله حسن زاده آملی را تسلیت گفت

رئیس سازمان انرژی اتمی در پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله حسن زاده آملی عنوان کرد: این عالم ربانی، حیات پربرکت خویش را با تقوای خالصانه و سلوک برگرفته از توحید و عرفان، وقف ترویج تفکری ناب از حکمت اسلامی، معرفت و اخلاق‌گرایی دینی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با صدور پیامی ارتحال عالم ربانی آیت الله حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

 

متن پیام به شرح زیر است:

إنا لله و إنا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ

خبر رحلت اندیشمند وارسته حضرت آیت الله آقای حسن‌زاده‌ آملی (رحمةالله‌علیه) موجب تألم و تأثر عمیق اینجانب شد.

در این پیام آمده است: این عالم ربانی، حیات پربرکت خویش را  با تقوای خالصانه و سلوک برگرفته از توحید و عرفان، وقف ترویج تفکری ناب از حکمت اسلامی، معرفت و اخلاق‌گرایی دینی کرد و با تالیف و تفسیر آثار فاخر و گرانبها در این مسیر، به الگویی بی‌نظیر برای دانشمندان، رهروان و دوستداران روشن ضمیر خویش تبدیل گشت.

حیات طیبه ایشان همواره منشا خیر و برکت برای جامعه اسلامی و بهره‌مندان از اندیشه حق‌طلبی بوده است.

اسلامی در این پیام عنوان کرده است: اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مراجع عظام و علمای اعلام، شاگردان، رهروان و ارادتمندان به ویژه بیت مکرم ایشان و همچنین مردم ولایتمدار استان مازندران، از درگاه خداوند متعال برای آن عارف پارسا، مغفرت و علو درجات مسئلت می‌کنم.

آیت الله حسن حسن زاده آملی در سوم مهرماه ۱۴۰۰  در سن  ۹۳ سالگی دار فانی را وداع گفتند و قرار است پیکر ایشان در روز اربعین حسینی تشییع شود.