تاریخ : 1400,سه شنبه 06 مهر15:11
کد خبر : 409154 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور ۱۴۰۰ از امروز

پذیرفته‌شدگان کدرشته‌های امتحانی (پذیرش با آزمون و یا صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) از امروز ۶ مهرماه می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه‌ها از نحوه ثبت‌نام اینترنتی مطلع شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، نتایج نهایی پذیرش در کنکور ۱۴۰۰ در دوره‌های روزانه، نوبت‌دوم (شبانه)، دانشگاه پیام‌نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز در رشته‌های با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی و ۴ رشته دانشگاه آزاد در ۴ مهرماه منتشر شد.

تمامی پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه و تاریخ ثبت‌نام و مدارک علاوه بر مدارک اعلامی باید به سایت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مراجعه کنند.

اگر دانشگاهی برنامه زمانی ثبت نام اعلام نکرده است، زمان بندی ثبت نام اینترنتی بر اساس حروف الفبا است

سه شنبه ۶ مهرماه ۱۴۰۰: به ترتیب حرف اول نام خانوادگی: الف – ب – پ – ت – ث –ج – چ -ح – خ- د

چهارشنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۰: به ترتیب حرف اول نام خانوادگی: ذ– ر – ز- ژ – س -ش – ص- ض – ط – ظ- ع – غ

شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰: به ترتیب حرف اول نام خانوادگی: ف – ق – ک -گ – ل – م – ن – و - ه - ی

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام از پذیرفته شدگان:

هر یک از پذیرفته‌شدگان کدرشته‌های امتحانی (پذیرش با آزمون و یا صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) باید حسب مورد مطابق جدول ذیل، مدارک لازم را برای ثبت‌نام در مؤسسه آموزش عالی محل قبولی تهیه و تحویل کنند.

پذیرفته‌شدگان باید با مراجعه به سامانه «تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» به آدرس https://emt.medu.ir با انتخاب گزینه «سوابق فارغ‌التحصیلی» اقدام به درخواست ارسال کارنامه فارغ‌التحصیلی و گواهی محل‌های تحصیل دوره دوم متوسطه (سه سال آخر) به دانشگاه محل قبولی کنند و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کد پیگیری و تأییدیه پرداخت دریافت کنند.

پذیرفته‌شدگان باید در مرحله ثبت‌نام الکترونیکی در دانشگاه محل قبولی، کد پیگیری دریافت شده از سامانه «تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» را در محل مشخص شده در سامانه ثبت‌نام درج کرده و یا در مراجعه حضوری به واحد ثبت‌نام دانشگاه محل قبولی ارائه کنند.

کارشناس دانشگاه/ مؤسسه می‌تواند پس از مراجعه به آدرس https://kemt.medu.ir وارد شده، تأییدیه‌های دانشگاه/ مؤسسه خود را دریافت کند.

برای فارغ‌التحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نیست.

فارغ‌التحصیلان خرداد ۱۳۹۵ و قبل از آن (نظام‌های آموزشی سالی واحدی، ترمی واحدی ۴ و ۶ ساله متوسطه)، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق، به همراه مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت‌نام به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ‌التحصیل خود مراجعه، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تایید، مدرک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری کند.

پذیرفته‌شدگان علاوه بر اقدامات فوق،به سامانه تایید تحصیلی وزارت آموزش و پرورش به آدرس https://emt.medu.ir مراجعه و درخواست تاییدیه تحصیلی کرده و اصل دیپلم را به دانشگاه محل قبولی ارائه کنند.


کد خبرنگار : 91