تاریخ : 1400,سه شنبه 06 مهر15:13
کد خبر : 409155 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

کارنامه کنکور کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ منتشر شد

کارنامه آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ برای تمامی داوطلبان در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ روز یکشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۰ اعلام شده است و اکنون کارنامه تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir منتشر شده است.

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ در چهار نوبت صبح و عصر روزهای ۳۱ تیر و ۱ مرداد در ۳۵ دانشگاه علوم پزشکی و ۴۰ حوزه امتحانی در قالب ۴۳ رشته و ۱۰ مجموعه رشته برگزار شد. در این آزمون تعداد ۷۲ هزار و ۸۱۵ نفر ثبت نام کرده بودند که تعداد ۴۶ هزار و ۳۱۶ نفر در آزمون شرکت کردند و ۲۶ هزار و ۴۹۹ نفر (معادل ۳۶ درصد) غایب بودند.

در مجموع ظرفیت پذیرش دانشجو در این مقطع تعداد ۴ هزار و ۲۷ نفر اعلام شده بود که از این میان ۹۸۶ نفر ظرفیت شهریه پرداز و ۳ هزار و ۴۱ نفر ظرفیت عادی در نظر گرفته شده بود.

ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد در هر دانشگاه طی یکی از روزهای مشخص شده در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۷ مهرماه ۱۴۰۰ بر اساس اعلام هر یک از دانشگاه های پذیرنده در سامانه اینترنتی همان دانشگاه صورت می گیرد.

تمامی پذیرفته شدگان جهت اطلاع از زمان، مکان، مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت نام به سامانه دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنند.

بر اساس آئین نامه آموزشی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی هر گونه انتقال ، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است. بنابراین با توجه به اینکه محل پذیرش را خود فرد و با آگاهی کامل تعیین کرده، لذا هیچگونه تغییر در محل پذیرش انجام نخواهد گرفت.

مدارک ثبت نام مورد نیاز باید به دانشگاه محل پذیرش ارائه شود و این مدارک توسط دانشگاه، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

درصورت محرز شدن الف-عدم رعایت ضوابط و مقررات توسط داوطلب، ب- واجد شرایط نبودن فرد جهت شرکت و پذیرش در آزمون و رشته مربوطه، ج -مغایرت و عدم صحت مدارک، د- مغایرت اطلاعات اعلام شده، از ادامه تحصیل فرد ممانعت به عمل آمده و ضمن لغو قبولی فرد طبق مصوبات هیات بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمونها با داوطلب برخورد خواهد شد.

مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره تکمیل ظرفیت یادآور شده است: هرگونه تکمیل ظرفیت پس از اعلام نتایج نهایی، منوط به طی مراحل مربوطه و موافقت شورای سنجش و پذیرش است. بنابراین نیمه دوم آبان ماه در رابطه با اجرا یا عدم اجرای تکمیل ظرفیت از سامانه اینترنتی مرکز سنجش اطلاعرسانی لازم صورت خواهد گرفت.