تاریخ : 1400,سه شنبه 06 مهر19:27
کد خبر : 409218 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

توصیه رهبر انقلاب بر راه‌اندازی جهاد، تبیین یک دستور عملیاتی است

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به دیدار دیروز رهبر معظم انقلاب با دانشجویان و تاکید ایشان بر لزوم تبیین به بررسی اهمیت این موضوع و چرایی طرح این مساله در مقطع فعلی پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به دیدار دیروز رهبر معظم انقلاب با دانشجویان و تاکید ایشان بر لزوم تبیین به بررسی اهمیت این موضوع و چرایی طرح این مساله در مقطع فعلی پرداخت.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب نهضت تبیین را خنثی‌کننده هجمه‌های تبلیغاتی دشمن دانستند درباره اهمیت امر روشنگری و تبیین گفت: توصیه رهبر انقلاب بر راه‌اندازی جهاد تبیین و آغاز نهضت روشنگری و بازگویی حقایق یک توصیه رسانه‌ای و یک دستور عملیاتی است برای مبارزه در میدان جنگی که دشمن علیه مردم عزیز ایران و آموزه‌های تعالی‌خواهانه انقلاب اسلامی به راه انداخته است. نبرد رسانه‌ای امروز دشمن، اگرچه دستورالعمل جدیدی نیست و از ابتدای انقلاب سابقه داشته اما در سال‌های اخیر، شکل جدیدی به خود گرفته است؛ تحریف واقعیت‌ها، دگرگون کردن اندیشه‌ها، نابودی هویت‌ها و در نهایت تغییر رفتارها و نظام تصمیم‌گیری‌ها اهدافی است که نظام سلطه با استفاده از رسانه‌های بزرگ خود آن را دنبال می‌کنند و با بمباران مداوم اذهان مردم ایران، سعی بر نابودی امید مردمی دارند که حفظ استقلال را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: نقشه عملیاتی «نهضت تبیین» که توسط رهبر انقلاب ترسیم شد، یک پیشینه اعتقادی و تاریخی دارد که از مرور نهضت‌های بزرگ و ماندگار به دست می‌آید. در همه حرکت‌هایی که بنیاد فکری، اندیشه‌ای و هویتی دارند، حفظ و رساندن پیام‌های اصیل آن نهضت، ارزش و اهمیتی به اندازه خود حرکت دارد. حرکت اباعبدا…الحسین (علیه‌السلام) و قیام عاشورا نمونه‌ای است از اهمیت تبیین ماهیت قیام؛ به همین دلیل است که می‌توان گفت تفاوت جدی قیام کربلا با حرکت‌های مشابه در طول تاریخ، در بهره‌مندی از پیوست رسانه‌ای با هدف تبیین و روشنگری است که توسط اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به پرچمداری حضرت زینب‌کبری (س) اجرا شد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: امروز دشمن با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای خود هدف مشابهی را دنبال می‌کند که در طول تاریخ سابقه داشته و آن، تغییر هویت و قلب ماهیت چهره اصیل حرکت‌های ضد ظلم، استقلال‌طلبانه و آزادیخواهانه است. بررسی رفتار رسانه‌ای دشمن نشان می‌دهد که تحریف واقعیت کنونی انقلاب اسلامی ایران و کوچک‌شماری دستاوردهایی که حاصل استقلال و عدم‌وابستگی بوده، جز با هدف ایجاد دوقطبی‌های اجتماعی، از بین بردن بذر امید در ذهن جوانان و در نهایت به زانو درآوردن ملتی منزوی‌شده و ناامید صورت نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب چندین بار بر لزوم نقش‌آفرینی در عرصه جنگ روایت‌ها تاکید داشتند. در جنگ نظامی، دشمن با تسخیر قله‌ها امکان تسلط بر یک شهر را پیدا می‌کرد؛ قله‌ها نقاط استراتژیک یک شهر بودند و همین باعث می‌شد تا بازپس‌گیری آن برای نیروهای نظامی ما یک هدف مهم و البته سخت و پرهزینه باشد.

حجت الاسلام رستمی یادآورشد: امروز نیز قله‌هایی همچون افتخار به هویت دینی و ملی، امید به آینده، صبر در برابر سختی‌ها، مقاومت در برابر استکبار، لزوم کار و تلاش جهادی و … بر روی نقشه جنگ نرم نقش بسته‌اند و نباید اجازه داد که این نقاط مهم در درون ملت ایران، توسط دشمن فتح شوند و تغییر هویت یابند.

وی درباره مقابله با تحریف رسانه‌ای و جنگ روایت‌ها افزود: دشمن در این نبرد علایق و تفکرات را نشانه می‌گیرد و نتیجه شلیک مداوم رسانه‌ای او این خواهد شد که جوان ایرانی و مسلمان، در مواجهه با هویت خودش بی‌رغبت، نسبت به آینده کشورش ناامید، در برخورد با دشمن مردد و در برابر کار و تلاش دلسرد باشد و اگر چنین شود، یعنی موفقیت دشمن در تسخیر شهر و به نابودی کشاندن یک ملت.

وی ادامه داد: اکنون اذهان و قلوب مردم، همچون همان شهرهایی است که در جنگ سخت مورد هجوم قرار می‌گرفتند؛ این شهر بی‌دفاع، در این نبرد نابرابر، به مدیران و مبارزانی از جنس محمد جهان‌آرا، احمد متوسلیان، مهدی باکری، حسین فهمیده، احمد کاظمی و طهرانی‌مقدم نیاز دارد که حتی با دست خالی و با امیدآفرینی، جلوگیری از تحریف حقایق، هویت‌بخشی، دعوت به صبر و … از ذهن و قلب مردم دفاع کنند.