تاریخ : 1400,چهارشنبه 07 مهر08:12
کد خبر : 409276 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

فعال دانشجویی: بدنبال تحول و اسلامی کردن دانشگاه گیلان هستیم

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان گفت: ما دانشجویان دانشگاه به جد دنبال انتخاب فرد انقلابی برای تحول در دانشگاه گیلان هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدرضا ضیاءآبادی، دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان گفت: اسلامی کردن دانشگاه‌ها همواره دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بوده و جامعه اسلامی دانشجویان بعنوان بزرگ‌ترین تشکل دانشجویی و انقلابی در کشور به جد دنبال انتخاب فرد انقلابی برای تحول در دانشگاه گیلان است.

ضیاءآبادی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات دانشگاه گیلان افزود: مشکلات اصلی دانشگاه گیلان وجود برخی اساتید ضد انقلاب بوده که متاسفانه هیچ برخوردی نیز با آن‌ها طی این سال‌ها نشد. از سوی دیگر افرادی سر کار بودند که حاضر به پاسخگویی به دانشجویان نبوده و از درب اتاقشان هم بیرون نمی‌آمدند.

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان تصریح کرد: جفا‌هایی که در طی این سال‌ها در حق برخی اساتید انقلابی و برخی کارمندان (کارمندان شرکتی دانشگاه گیلان) انجام شد قابل جبران نبوده و حق الناسی است بر گردن برخی مسئولین بی کفایت دانشگاه گیلان. در واقع دانشگاه برای هر کشوری همه چیز است و دانشجویان آینده سازان کشور و موتور پیشران پیشرفت کشور هستند.

وی تاکید کرد: طی جلساتی که با گزینه‌های ریاست دانشگاه گیلان داشتیم، موارد و مطالبات دانشجویان مخصوصا مشکل دانشکده فنی شرق را مطرح کردیم و قول حل شدن مشکلات را از گزینه‌ها گرفتیم. با این حال مطالبه گری نیز ادامه خواهد داشت و از حقوق دانشجویان نیز دفاع خواهیم کرد.

ضیاءآبادی خاطرنشان کرد: از مسائل دیگری که لازم است در دانشگاه اتفاق بیفتد تحول در نظام آموزشی و هدفمند کردن تحقیقات است. رهبر معظم انقلاب توجه به مقوله پژوهش و هدفمند کردن تحقیقات دانشگاهی را ضروری و آن را از مصادیق عینی ضرورت تحول در دانشگاه‌ها می‌دانند و می‌فرمایند: هدفمند کردن تحقیقات مهم است و پژوهش‌ها باید با دو هدف اساسی (تامین نیاز‌ها و حل مسائل کشور) و (رسیدن به اوج و مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان جهانی علم) صورت گیرد.

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان تاکید کرد: از دیگر موارد که رهبری به آن تاکید دارند ارتباط دانشگاه با صنعت بوده که همه موارد و مطالبات دانشجویان، کارمندان و مطالبات رهبر معظم انقلاب را با گزینه‌ها مطرح کردیم و ان شاااله بدنبال این هستیم که دانشگاه گیلان را به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب تبدیل کنیم.

وی در خاتمه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره جایگاه و نقش اثرگذار استاد گفت: در این رابطه رهبر انقلاب می‌فرمایند «استاد فقط به معنای معلم نیست، بلکه به معنای مربی نیز است. کسی که ما از او چیزی یاد می‌گیریم و بابی از دانش را به روی ما باز می‌کند، به طور طبیعی یک نفوذی در قلب و روح ما ایجاد می‌کند، اگر استاد ما متدین، دارای غیرت ملی، انگیزه انقلابی و روحیه سخت کوشی باشد، به طور طبیعی این‌ها به متعلم منتقل می‌شود، اگر عکس این‌ها هم باشد، همین طور. اگر آن استاد یک انسان با انصاف و با اخلاق باشد، امکان تربیت دانشجوی با انصاف و بااخلاق بالا خواهد رفت، عکسش هم همین طور است.»