تاریخ : 1400,چهارشنبه 07 مهر21:44
کد خبر : 409387 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

معاون دانشگاه فرهنگیان:

نظام تعلیم و تربیت از تربیت تک بعدی رنج می‌برد

معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان گفت: امروز نظام تعلیم و تربیت از تربیت تک بعدی رنج می‌برد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، علی محمدی ظهر امروز در اجلاسیه شهدای دانشجو معلم و آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی با اشاره به اینکه جوانان سرمایه‌های کشور هستند، اظهار داشت: امروز نظام تعلیم و تربیت از تربیت تک بعدی رنج می‌برد درحالیکه الگو‌های تربیتی از جمله شهید سلیمانی، امام خمینی(ره) و شهدای دفاع مقدس وجود دارد به همین باید تبیین و ترویج این الگوها بیشتر مورد توجه باشد.

نظام تعلیم و تربیت از تربیت تک بعدی رنج می‌برد

وی افزود: ماموریت دانشگاه فرهنگیان تربیت دینی و انقلابی بر اساس اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین، رهنمودهای مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب است و در این مسیر تلاش می‌کند.

معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: این دانشگاه با مدیران و اساتید مجرب و دانشجومعلمان متدین از انجام رسالت خود در تربیت معلمان دینی و انقلابی برای آینده نظام و تعلیم و تربیت غفلت نمی‌کند و با تمام توان در این مسیر قدم برمی‌دارد.

دانشگاه فرهنگیان میزبان 20 هزار نفر از دانشجویان در دانشگاه مجازی اربعین بود

محمدی با اشاره به اینکه روش‌های جذاب تربیتی امام(ره) باید در دستورکار مراکز آموزشی و خانواده‌ها قرار گیرد، گفت: دانشگاه فرهنگیان میزبان 20 هزار نفر از دانشجویان در دانشگاه مجازی اربعین بود و جوانان با آگاهی در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی پیش می‌روند به همین سبب 40 سال آینده کشور درخشان است.

وی تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا بسیاری از مشاغل و فعالیت‌ها تعطیل شد اما فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها متوقف نشد و با فرصت‌سازی در حوزه مجازی 50 گروه برای انتشار محتوای دینی، فرهنگی و انقلابی توسط بخش فرهنگی دانشگاه تشکیل شد که 25 هزار نفر عضو این گروه‌ها در پیام‌رسان‌های داخلی هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور عنوان کرد: جوانان با بهره‌گیری از الگوی رزمندگان دفاع مقدس حافظ دین و کشور هستند به طوری که حضور جوانان و نوجوانان در اردوهای راهیان نور و پیاده‌روی اربعین نشاندهنده این موضوع است.