تاریخ : 1400,پنجشنبه 08 مهر14:13
کد خبر : 409451 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نشست اضطراری شورای امنیت درباره آزمایش‌های موشکی کره شمالی

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک در این کشور از نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره آزمایش‌های موشکی کره شمالی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، خبرگزاری رسمی فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک در این کشور از برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره کره شمالی خبر داد.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه این نشست قرار است روز پنجشنبه و با محوریت بررسی آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ در دریای ژاپن برگزار شود.

گفتنی است که روز گذشته (۷ مهرماه) کره‌شمالی از پرتاب آزمایشی یک موشک فراصوت جدید خبر داد.

آزمایش موشکی جدید کره شمالی از سوی رسانه‌های این کشور اعلام شده و پیش از آن نیز رسانه‌های وابسته به کره جنوبی آزمایش یک موشک جدید از سوی همسایه شمالی را اعلام کرده بودند، هرچند در آن زمان منابع کره جنوبی این موشک را «پرتابه‌ای نامشخص» عنوان کردند.

با این حال رسانه رسمی کره شمالی تائید کرد که پرتاب موشکی اخیر از سوی این کشور به صورت آزمایشی و یک موشک فراصوت بوده است.

منابع کره جنوبی مقصد پرتاب موشکی اخیر همسایه شمالی را آب‌های اقیانوسی دریای ژاپن اعلام کرده بودند.

لازم به ذکر است که کره شمالی در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش شماری از موشک‌های جدید و کوتاه بُرد خود استفاده کرده است. این کشور همچنین به تازگی از یک مدل جدید موشک رونمایی کرده که از سکوی یک قطار پرتاب می‌شود. هدف از طراحی این موشک، تقویت قابلیت مقاومت در صورت مواجهه با حمله دشمن است.