تاریخ : 1400,دوشنبه 12 مهر17:30
کد خبر : 409863 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اجرای آیین‌نامه آموزشی دانشجویان بین الملل گروه علوم پزشکی از مهر

آیین نامه آموزشی مختص دانشجویان غیر ایرانی گروه علوم پزشکی برای دانشجویانی که از مهر ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به بعد در دانشگاه و یا دانشکده های داخل کشور تحصیل خود را شروع می کنند، لازم الاجرا است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به منظور بررسی و رفع مشکلات و مسائل آموزشی با حضور معاون آموزشی دانشگاه و دیگر اعضای جلسه به صورت حضوری برگزار شد.

در ابتدای جلسه مسائل و مشکلات آموزشی و دانشجویی از سوی معاونین آموزشی دانشکده ها مطرح و توسط مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه راهکارهای لازم ارائه شد.

در ادامه جلسه، معرفی آیین نامه آموزشی دانشجویان بین الملل توسط دکتر وحید ضیایی معاون آموزشی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح شد.

وی پس از ذکر روند تدوین تصویب و منابع این آیین نامه گفت: آیین نامه آموزشی مختص دانشجویان غیر ایرانی (بین الملل) است که در شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی به تصویب رسیده و برای دانشجویان غیر ایرانی که از مهر ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به بعد در دانشگاه و یا دانشکده های علوم پزشکی داخل ایران تحصیل خود را شروع می کنند لازم الاجرا است.

ضیایی ادامه داد: کلیه مقاطع تحصیلی Undergraduate شامل کاردانی، کارشناسی، دکترای عمومی، MBBS و BDS و مقاطع Postgraduate شامل کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکترای تخصصی PhD مشمول این آیین نامه خواهند بود.

معاون آموزشی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ظرفیت پذیرش سالیانه برای مقطع Undergraduate حداکثر ۲۰ درصد ظرفیت و برای مقطع Postgraduate حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت تعیین شده است و همچنین مدارک تحصیلی توسط دانشگاه و یا دانشکده به ۲ زبان فارسی و انگلیسی صادر خواهد شد و باید به تائید مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت برسد.

پس از بحث و تبادل نظر بین اعضای شورا مقرر شد آیین نامه فوق به مدت ۲ نیمسال به صورت پایلوت اجرایی شود.

در ادامه جلسه دکتر ریاضی از مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیحاتی در خصوص شیوه نامه بازنگری شده برنامه های درسی را مطرح کرد.

وی گفت: بر اساس پیشنهادات ارائه شده توسط اعضای جلسه این شیوه نامه مورد بازنگری قرار گرفت و شیوه نامه در حال حاضر پس از اعمال اصلاحات شامل مقدمه و ضرورت، اهداف، در ۴ ماده و ۵ تبصره، ساختار و تشکیلات مدیریت و حمایت فرآیند برنامه ریزی درسی و همچنین راه اندازی و طراحی برنامه درسی دوره های آموزشی جدید است.

ریاضی گفت: همچنین در ماده ۳ برنامه های درسی در حال اجرا و اجزای برنامه های درسی در چارچوب اختیارات دانشگاه نیز مورد بازنگری قرار گرفت.


کد خبرنگار : 91