تاریخ : 1400,چهارشنبه 14 مهر20:46
کد خبر : 410059 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

کره جنوبی تعهدات خود را در قبال ایران زیر پا گذاشته است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت کره بازار بزرگ و وسیعی در ایران و حتی منطقه غرب آسیا در اختیار داشت اما هر زمان دولت آمریکا به آنها فشار می‌آورد، تعهدات خود نسبت به ایران را زیر پا می‌گذاشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم واردات لوازم خانگی دو شرکت کره‌ای، اظهار داشت: دولت کره جنوبی تاکنون از همه امکانات بازرگانی و تجاری ایران استفاده کرده اما به راحتی نسبت به تعهداتی که نسبت به ایران داشته شانه خالی کرده است.

 

وی افزود: دولت کره بازار بزرگ و وسیعی در ایران و حتی منطقه غرب آسیا در اختیار داشته اما هر زمان که دولت آمریکا به آنها فشار می‌آورد، تعهدات خود نسبت به ایران را زیر پا می گذاشت.

شهبازی با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه در راستای جهش تولید، بهبود اشتغال و فضای کسب و کار و در ادامه بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است بر لزوم توجه جدی مسئولان به این رهنمودها تاکید کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با یادآوری این نکته که به حمدالله ما در تولیدات لوازم خانگی به خودکفایی رسیده ایم، تصریح کرد: اکنون همه محصولات در داخل تولید می‌شود این دستور و فرمایش ایشان حرکت ارزشمندی بود که امیدواریم همه مردم و دولتمردان نهایت استفاده را از این دستور به عمل بیاورند و به آن جامه عمل بپوشانند.