تاریخ : 1400,شنبه 17 مهر17:58
کد خبر : 410244 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

سامانه هوشمند «پلیس من» برای اعلام فوری سرقت خودرو

فرمانده انتظامی پایتخت از راه‌اندازی سامانه هوشمند « پلیس من» و افزایش دوبرابری گشت‌های انتظامی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در برنامه تلویزیونی «در انتهای الوند» به شعار هفته ناجا «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» و هوشمند شدن سیستم های نیروی انتظامی اشاره و اظهار داشت: پلیس به سمت هوشمند شدن حرکت می کند و اگر ما در این بخش بتوانیم اقدامی را انجام بدهیم، همراهی مردم را در کنارمان خواهیم داشت.

وی به سامانه «پلیس من» اشاره و بیان داشت: این سامانه مدتی است که راه اندازی شده؛ بطورمثال اگر ماشین شما سرقت شد، با نصب این اپلیکیشن وارد سامانه شده و همان لحظه می توانید اعلام سرقت کنید تا از همان لحظه فرآیند پی‌جویی سرقت خودرو پیگیری شود و 24 ساعت وقت دارید که مدارک و اسناد را تحویل کلانتری داده تا روند تکمیلی برای پیدا کردن وسیله نقلیه صورت بگیرد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه کشور از امنیت خوبی برخوردار است تصریح کرد: کشور ما، علاوه بر کشورهای همسایه حتی نسبت به کشورهای اروپایی هم از امنیت خوبی برخوردار است که این امر ثابت شده است.

وی افزود: در تقسیم بندی امنیت، امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی و.. را داریم که شاکله و ساختار پلیس براساس این‌ها صورت می گیرد.؛ پلیس های راهنمایی و رانندگی مولفه های نظم و انضباط اجتماعی و عبور و مرور را ایجاد کرده، پلیس مرزبانی در مرز امنیت ایجاد می‌کند و پلیس امنیت اخلاقی نیز مطابق با شئونات اسلامی امنیت اخلاقی را در شهرها ایجاد می کند؛ همچنین پلیس امنیت اقتصادی هم که حدود دوسال است آغاز به کار کرده است.

سردار رحیمی به رصد فضای مجازی اشاره و بیان داشت: با توجه به حرکت شتابان مجرمان به سمت فضای مجازی که هرروز رو به افزایش است پلیس فتا  اشراف و رصد اطلاعاتی خوبی داشته و حرکتهای مثبتی هم در این باره صورت گرفته است.

رئیس پلیس پایتخت به نقش مردم در برقراری امنیت اشاره و اظهار داشت: امنیت مردم پایه، یعنی فراخوان مشارکت مردم در برقراری نظم و امنیت؛ وقتی مردم ردی از ناامنی در جامعه می بینند، آن را به اطلاع پلیس می رسانند و رابطه خوبی بین مردم و پلیس شکل گرفته است. مردم در هر لحظه ای از شبانه روز می توانند با شماره ۱۱۰ پلیس را در کنار خودشان داشته باشند. همچنین در سامانه 197 می توانند نظر خودشان را درباره عملکرد پلیس و انتقاد و پیشنهادات، به این سامانه اعلام کنند.

رئیس پلیس پایتخت درباره حضور گشت های پلیس در مکان های اعلامی توسط مردم گفت: حداقل می توانم درباره شهر تهران این را اعلام کنم که در یک ماه گذشته تعداد گشت های پلیس را دوبرابر کردیم. ما واحدهای مخصوص 110 را داریم که با موتور به محل اعزام می شوند و علاوه بر آن گشت های انتظامی را هم در ساعات پیک به این تعداد اضافه کردیم که به شدت هم تاثیرگذار بوده است.