تاریخ : 1400,شنبه 17 مهر18:30
کد خبر : 410254 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

طالبان: آماده ایجاد دولت فراگیر هستیم نه گزینشی

درحالی که طالبان برای ایجاد یک دولت فراگیر تحت فشار قرار دارد، سخنگوی طالبان تاکید کرد که آن‌ها برای ایجاد یک دولت فراگیر اما نه گزینشی، آماده هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، «سهیل شاهین» سخنگوی طالبان پیش از سفر «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا به قطر برای دیدار با مقامات طالبان گفت: امارت اسلامی افغانستان برای ایجاد یک دولت فراگیر آماده است نه گزینشی.

«الجزیره» نوشت: طالبان می‌گوید که اعضای اقلیت‌های قومی در تزکیب کابینه اعلام شده آن‌ها حضور دارند و زنان نیز بعداً به آن اضافه خواهند شد.

سفیر تعیین شده طالبان برای سازمان ملل به این رسانه قطری گفت که جامعه جهانی بیاید به خواسته‌های مردم افغانستان احترام بگذارد.

به گفته منابع، آمریکا خواستار حضور سران دولت سابق افغانستان در دولت «فراگیر» افغانستان، رعایت حقوق زنان و همچنین دسترسی برای هدف قرار دادن گروه‌های مسلح از جمله داعش است.

«ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان نیز ماه گذشته به الجزیره گفته بود که آنها در حال تلاش برای ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان هستند.

به گفته وی، ما به مردم اطمینان می‌دهیم که برای بهبود شرایط زندگی آن‌ها تلاش می‌کنیم و دولت نسبت به همه مسئول خواهد بود و امنیت را تامین خواهد کرد چرا که امنیت برای توسعه اقتصادی ضروری است.