تاریخ : 1400,یکشنبه 18 مهر17:03
کد خبر : 410353 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

افزایش آمار دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال تحصیلی جدید

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: با ساماندهی و آمایش آموزش عالی مهارتی، آمار ثبت نام پذیرش دانشجویان در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۸۵ هزار نفر رسیده و رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، ابراهیم صالحی عمران با بیان این مطلب افزود: از مهم‌ترین مسائل مبتلا به بازار کار کشور آن است که دانشگاه‌ها در رشته‌های گوناگونی بدون توجه به نیاز واقعی بازار کار دانشجو تربیت می‌کنند، اما بازار کار تنها به آن بخشی از فارغ التحصیلان توجه دارد که بتواند نیاز واقعی خود به نیروی کار را برطرف کند.

وی افزود: آمارهای موجود نشان از افزایش نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی است و این موضوع باعث شده تا موضوع مهارت‌های آموزی برای فعالیت در بازار کار مؤسسات آموزش عالی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، با مطالعه بازار کار و ارتباط بین صنعت و دانشگاه، همچنین حذف رشته‌های منسوخ، بازبینی، بازنگری و بروز رسانی ۸۸ سرفصل‌های درسی، تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و تغییر عناوین رشته‌های کارشناسی به مهندسی حرفه‌ای براساس نیاز جامعه و توجه به قانون جامع تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی، آمار ثبت نام پذیرش دانشجویان در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۸۵ هزار نفر رسیده و رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: افزایش توجه فارغ التحصیلان مقاطع متوسطه به دانشگاه فنی و حرفه‌ای در شرایطی اتفاق می‌افتد که طبق آمارهای منتشر شده سازمان سنجش، اکثر دانشگاه‌ها به دلیل عدم انتخاب رشته داوطلبان رشته‌های نظری، با کاهش شدید دانشجو مواجه هستند و این اقبال نشان از امید به دستیابی دانشجویان به حرفه، شغل و کسب درآمد در آینده است.

صالحی اضافه کرد: این دانشگاه مأموریت گرا در دوره‌های مهندسی حرفه‌ای بالغ بر ۱۰۰ درصد و در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته بیش از ۴۳ درصد افزایش جذب دانشجو داشته است که نشان از تمایل دانش آموختگان به ادامه تحصیل در این دوره‌ها و موفقیت دانشگاه در ساماندهی دوره‌های مهارتی دارد.