تاریخ : 1400,دوشنبه 19 مهر23:28
کد خبر : 410546 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دانشمند اردبیلی دوباره جزء یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان جهان

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اردبیل گفت: برای دومین سال متوالی دانشمند اردبیلی در میان یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ حسن حسین‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اعلام مؤسسه Clarivate Web of Science و آخرین نتایج اعلام شده از سوی پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) و وب‌سایت علوم (WOS)، «نورالدین قدیمی» عضو استعداد درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، برای دومین سال متوالی در میان یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان جهان قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس این گزارش، قدیمی با داشتن بیش از ۷۵۰۰ ارجاع به مقالات چاپ شده، توانسته است حد نصاب لازم برای ورود به لیست یک درصد برتر دانشمندان جهان در زمینه موضوعی مهندسی را کسب کرده و وارد این لیست معتبر شود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اردبیل ادامه داد: همچنین وی تاکنون بیش از ۱۸۰ مقاله تخصصی منتشر کرده و دارای ۶ ثبت اختراع، ۲ مدال جهانی و ۲۵ مقاله با میزان ارجاع‌دهی بسیار بالا است.

تشریح شرایط انتخاب یک درصد برتر دانشمندان جهان

حسین‌زاده بیان کرد: بر اساس اعلام پایگاه ESI، برای قرار گرفتن در فهرست پژوهشگران برتر، کلیه فعالیت‌های علمی ۱۰ ساله اخیر در سطح بین‌المللی از جمله تعداد مقالات، تعداد استنادها، تعداد مقالات پراستناد، تعداد استناد به مقالات پراستناد مورد بررسی قرار می‌گیرد و همچنین مسائلی نظیر، رعایت اصول اخلاقی در پژوهش، رعایت میزان خوداستنادی در حد قابل قبول و مقالات باز پس‌گیری شده در انتخاب یک پژوهشگر از این فهرست موثر هستند.

وی گفت: انتخاب یک‌ درصد برتر دانشمندان جهان در ۲۲ حوزه موضوعی علوم و علوم اجتماعی صورت می‌گیرد و داده‌های مورد استفاده در تحلیل و انتخاب یک‌ درصد برتر در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ از پایگاه ESI و وب‌سایت WOS استخراج شده است.