تاریخ : 1400,چهارشنبه 21 مهر19:08
کد خبر : 410757 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

بهترین محصولات پلی اتیلن مورد استفاده در صنعت

یکی از محصولات پر کاربردی که در صنعت بسته بندی محصولات لبنی مانند ماست استفاده می شود، سینی شیرینگ است. از این سینی ها به عنوان زیرشیرینگی برای در بسته بندی انواع روغن، رنگ و لبنیات به ویژه ماست استفاده می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، پلی اتیلن یک ماده پلاستیکی بسیار مقاوم و در عین حال منعطف است که در ساخت انواع محصولات صنعتی، کشاورزی و خانگی استفاده می شود. محصولاتی که از پلی اتیلن تولید می شوند بسیار ارزان قیمت بوده و ماندگاری و دوام بسیار زیادی دارند. در این مطلب می خواهیم شما را با چند مورد از پر کاربردترین محصولات پلی اتیلن که در صنعت، کشاورزی و مصارف خانگی استفاده می شوند را معرفی کنیم.

سینی شیرینگ ( بسته بندی محصولات لبنی )

یکی از محصولات پر کاربردی که در صنعت بسته بندی محصولات لبنی مانند ماست استفاده می شود، سینی شیرینگ است. از این سینی ها به عنوان زیرشیرینگی برای در بسته بندی انواع روغن، رنگ و لبنیات به ویژه ماست استفاده می شود.

سینی شیرینگ از مواد پلی اتیلن ساخته شده و تحت عنوان سینی شیرینگ پلاستیکی یا زیرشیرینگی پلاستیکی هم در بازار شناخته می شود. البته از سینی های مقوایی هم در صنعت بسته بندی محصولات لبنی استفاده می شود، اما به دلیل مقاومت بیشتر پلاستیک و ماندگاری بالای آن، بیشتر از سینی های پلی اتیلن و پلاستیکی برای بسته بندی محصولات لبنی و حتی محصولاتی مانند حلبی روغن و قوطی رنگ استفاده می شود.

انواع سینی شیرینگ برای کاربردهای مختلف وجود دارد که نمونه هایی از هر کدام را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

بهترین محصولات پلی اتیلن مورد استفاده در صنعت

شربت خوری زنبور عسل ( شربت خوری قابی )

زنبورداری یکی از پر رونق ترین کسب و کارها در حوزه کشاورزی است. اغلب زنبورداران برای تغذیه زنبورهای عسل از امکانات پیشرفته و به روز استفاده می کنند تا میزان بهره وری از کسب و کار خود را ارتقاء دهند. یکی از مهمترین محصولاتی که در صنعت زنبورداری استفاده می شود، شربت خوری زنبور عسل است.

شربت خوری زنبور عسل یک محصول بسیار کاربردی و ضروری برای زنبورداران است. این محصول انواع مختلفی از قبیل شربت خوری قابی ، شربت خوری برد من و ... دارد که هر کدام از این شربت خوری ها برای شیوه خاصی از تغذیه زنبورها و کندوها عسل مختلف استفاده می شوند.

شربت خوری قابی که بصورت پلاستیکی بوده و از پلی اتیلن درجه یک تولید می شود، از سایر شربت خوری های زنبور عسل کاربرد بیشتری دارد. شربت خوری قابی به راحتی می تواند درون انواع کندوهای عسل قرار بگیرد و تنها به اندازه یک قاب از کندو را اشغال می کند.

شربت خوری قابی که توسط شرکت تکتا بافت باختر تولید می شود به دلیل داشتن نردبان مانع از غرق شدن زنبورهای عسل درون شربت شده و به دلیل طراحی دقیق و ویژه ای که دارد به خوبی درون کندو قرار گرفته و مشکلی برای زنبورها ایجاد نخواهد کرد.

هر بار که بخواهید زنبورها را با شربت تغذیه کنید، می توانید درب بالایی کندو را باز کرده و به راحتی شربت را درون شربت خوری قابی بریزید. و یا در صورت عدم نیاز به شربت خوری، می توانید آن را به راحتی از کندو خارج کنید.

بهترین محصولات پلی اتیلن مورد استفاده در صنعت

مخزن پلی اتیلن ( مخزن آب پلی اتیلن )

یکی دیگر از کاربردهای پلی اتیلن در صنعت ساخت و تولید مخازن پلی اتیلن است. این مخازن به دلیل کیفیت بالا، ماندگاری، استحکام، بهداشتی و ارزان قیمت بودن، جایگزین مناسبی برای مخازن استیل محسوب می شوند.

از مخزن پلی اتیلن برای ذخیره سازی آب آشامیدنی، مواد شیمیایی، مواد دارویی و سایر مواد غذایی استفاده می شود. این مخازن در ابعاد و اشکال مختلف تولید می شوند که هر کدام از این محصولات دارای کاربرد ویژه ای بوده و در مکان های مختلفی قابلیت نصب و استفاده دارد.

از انواع مخزن پلی اتیلن که یکی از کاربردی ترین محصولاتی محسوب می شود که در صنعت، کشاورزی و مصارف خانگی استفاده می شود، می توان به مخزن قیفی، مخزن مکعبی، مخزن استوانه ای، مخزن عمودی و مخزن سمپاش اشاره کرد.

مخزن پلی پلی اتیلن به صورت چند لایه تولید می شود و این محصول بر اساس لایه هایی که در ساخت آن استفاده می شود، می توان به مخزن پلی اتیلن یک لایه، دولایه، سه لایه، چهار لایه و پنج لایه اشاره کرد. علت استفاده از لایه های مختلف در تولید مخازن پلی اتیلن، جلوگیری از نفوذ اشعه ماورای بنفش خورشید به دورن مخزن است تا از رشد جلبک درون مخزن جلوگیری شده و کیفیت، طعم، بو و رنگ آب دچار تغییر نشود.

همچین این لایه ها به استحکام بیشتر مخازن پلی اتیلن کمک می کنند. از این مخزن ها می توانید در هر نوع شرایط آب و هوایی و در تمام نقاط کشور استفاده نمایید. مخازن پلی اتیلن بصورت یکپارچه تولید می شوند و هیچگونه درزی و نشتی ندارند. اگر این مخزن از ارتفاع به زمین بخورد ترک بر نمیدارد اما ممکن از در بدنه آن منافذ بسیار ریزی که شاید در طی سالهای بعد مشخص شوند، ایجاد شده و در مدت ها بعد باعث ایجاد نشتی بسیار کمی در مخزن شود.

بهترین محصولات پلی اتیلن مورد استفاده در صنعت

مخزن پلی اتیلن قیفی ( زوک )

همانطور که گفته شد، مخازن پلی اتیلن دارای انواع و کاربری های متفاوتی هستند. یکی از پرکاربرد ترین این محصولات، مخزن پلی اتیلن قیفی است که تحت عنوان مخزن زوک یا ته قیفی هم شناخته می شود. این مخزن به دلیل شکلی که دارد تمام آب آشامیدنی یا هر سیال دیگری که در آن نگداری می شود را تا آخرین قطره خارج کرده و هیچگونه هدر رفتی ندارد.

از مخزن ته قیفی در مصارف کشاورزی، صنعتی و خانگی بسیار استفاده می شود. بیشتری میزان حجم این مخزن 66000 لیتر و کمترین میزان ظرفیت مخزن قیفی 100 لیتر می باشد.

مخزن پلی اتیلن مکعبی ( کتابی )

از جمله بهترین مخازن پلی اتیلن که می تواند در هر کجا و به راحتی نصب و استفاده شود، مخزن پلی اتیلن مکعبی یا کنابی است. این مخازن در اندازه های مختلف تولید شده و ظرفیت آنها از 100 لیتر تا 3000 لیتر متغیر است. مخزن آب مکعبی را می توانید در قسمت هایی که امکان نصب سایر مخازن آب وجود ندارد نصب و استفاده نمایید. این محصول دارای ماندگار و دوام بسیار بالایی بوده و امکان کوپل به صورت اتصال سری و موازی را دارد.

مخزن افقی پلی اتیلن

یکی دیگر از انواع مخازن پلی اتیلن که برای ذخیره و نگهداری آب آشامیدنی، مواد شیمیایی و دارویی کاربرد دارد، مخزن آب افقی است. این مخازن که از پلی اتیلن درجه یک و کاملاً بهداشتی تولید می شوند، یکی از کاربردی ترین محصولات صنعتی هستند که می تواند برای نگهداری آب و مواد شیمیایی و اسیدی مورد استفاده قرار بگیرد.

جنس بدنه مخازن پلی اتیلن افقی به گونه ای ساخته شده است که در برابر نفوذ نور خورشید و خورندگی مواد اسیدی کاملاً مقاوم باشد. مخازن پلی اتیلن افقی در ظرفیت های 110 لیتر تا 10000 لیتر تولید می شوند و برای ذخیره انواع مواد شیمیایی، اسیدها، مواد و سیالات صنعتی و نفتی و مشتقات آنها کاربرد دارد.

مخزن پلی اتیلن عمودی ( استوانه ای)

مخازن عمودی یا استوانه ای پلی اتیلن کاملاً بصورت یکپارچه تولید می شوند و هیچگونه درز یا نشتی در آنها وجود ندارد. این مخازن دارای ظرفیت 50 لیتر تا 65000 لیتر برای نگداری آب آشامیدنی، مواد شیمیایی و صنعتی، انواع اسیدها و مصارف کشاورزی مانند استفاده در شیلات کاربرد دارند.

دهانه ورودی مخزن پلی اتیلن عمودی به نسبت ظرفیتی که برای آن تعریف شده است، کاملا مناسب بوده و می توانید به راحتی هر نوع سیالی را در آنها ذخیره نمایید. از این مخازن می توانید در هر شرایط آب و هوایی و در گرمترین و سردترین مناطق کشور به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی استفاده کنید.

مخرن سمپاش پلی اتیلن

شرکت تکتا بافت باختر یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده مخازن پلی اتیلن در کشور می باشد. این شرکت یکی از محصولات صنعتی پرکاربرد را تحت عنوان مخزن سمپاش پلی اتیلن از مواد اولیه درجه یک و با کیفیت تولید می کند. مخازن سمپاش دارای ظرفیت 100 لیتر تا 2000 لیتر بوده و دارای انواع، اشکال، ابعاد و رنگ های متنوعی هستند. بسته به نوع دستگاه سمپاشی که دارید می توانید از مخزن سمپاش مورد نیازتان استفاده کنید.

به عنوان مثال مخزن سمپاش پشت وانتی، پشت موتوری و قابل حمل توسط نفر از پرفروش ترین و کاربردی ترین مخازن سمپاش پلی اتیلن هستند.

منبع : شرکت تکتا بافت باختر - taktabaft.com/fa


کد خبرنگار : 16