تاریخ : 1400,شنبه 24 مهر16:54
کد خبر : 410968 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

معرفی بهترین دانشگاه‌های خصوصی مورد تایید وزارت علوم در ترکیه

دانشگاه سابانجی در سال 1999 در شهر استانبول تاسیس شده است. این دانشگاه خصوصی مورد تایید وزرات علوم ایران، دارای 3 دانشکده بوده و پذیرای دانشجویان داخلی و خارجی در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به گزارش توران آکادمی، امروزه دانشجویان از سرتاسر جهان خواستار تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه می باشند. چرا که این کشور هر ساله اعتبار علمی خود را افزایش داده و در زمینه آموزش و علوم به یکی از کشور های برتر دنیا تبدیل شده است. دانشگاه های خصوصی این کشور در کنار دانشگاه های دولتی فعالیت می کنند و توانسته است رتبه ها و رنکینگ های بالایی را در سطح جهانی بدست آورند.

معرفی بهترین دانشگاه‌های خصوصی مورد تایید وزارت علوم در ترکیه

کشور ترکیه هم اکنون دارای بیش از 200 دانشگاه بوده که از این میان 120 دانشگاه، دولتی و بقیه به عنوان دانشگاه خصوصی فعالیت می کنند. دانشگاه های خصوصی تحت حمایت نهاد های خصوصی این کشور می باشند و از اعتبار بالای جهانی برخوردارند. از همین رو شهریه این دانشگاه ها نسبت به دانشگاه های دولتی بیشتر خواهد بود.

تحصیل در کشور ترکیه دارای مزایای متعددی به خصوص برای دانشجویان ایرانی است. از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت روز افزون تحصیل
  • پایین بودن هزینه تحصیل نسبت به سایر دانشگاه های اروپایی
  • ارتقاء سطح زندگی در ترکیه

رنکینگ برترین دانشگاه های خصوصی ترکیه

همان طور که گفتیم دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه دارای رنکینگ و رتبه های جهانی بالایی می باشند. این رتبه بندی ها هر ساله از میان تمامی دانشگاه های جهان صورت می گیرد و رتبه بندی دانشگاه ها با توجه به پارامتر های استاندارد در نظر گرفته شده بدست می آید. رتبه بندی تایمز، شانگهای، کیو اس و  URAP از جمله برترین موسساتی هستند که اقدام به رتبه بندی دانشگاه ها در سرتاسر جهان می نمایند.

معرفی بهترین دانشگاه‌های خصوصی مورد تایید وزارت علوم در ترکیه

طبق آخرین رتبه بندی صورت گرفته در در وبسایت موسسه URAP در سال 2020، رتبه ی 1 تا 20 دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه به شرح زیر است:

  1. KOÇ ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه کوچ استانبول )
  2. BİLKENT ÜNİVERSİTES ( دانشگاه بیلکنت آنکارا )
  3. SABANCI ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه سابانجی استانبول )
  4. BEZM-İ ÂLEM VAKIF ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه بزمی عالم استانبول )
  5. ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه چانکایا آنکارا )
  6. BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه باشکنت آنکارا )
  7. ATILIM ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه آتیلیم آنکارا )
  8. TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه اقتصاد و تکنولوژی توب آنکارا )
  9. ACIBADEM ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه آجی بادام استانبول )
  10. YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه یدی تپه استانبول )
  11. ÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه اوزیین استانبول )
  12. MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه مدیپل استانبول )
  13. BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه باغچه شهیر استانبول )
  14. DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه دوغوش استانبول )
  15. KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه کادیر هاس استانبول )
  16. YAŞAR ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه یاشار ازمیر )
  17. İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه اقتصاد ازمیر )
  18. DEMİROĞLU BİLİM ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه بیلیم استانبول )
  19. İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه آرل استانبول )
  20. IŞIK ÜNİVERSİTESİ ( دانشگاه ایشیک (نور) استانبول )

معرفی برترین دانشگاه های خصوصی مورد تایید ایران

دانشگاه کوچ استانبول

دانشگاه کوچ به عنوان برترین دانشگاه خصوصی کشور ترکیه شناخته می شود. این دانشگاه در سال 1993 در شهر استانبول تاسیس شده است و هم اکنون دارای 11 دانشکده بوده و پذیرای دانشجویان داخلی و خارجی در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

زبان آموزشی دانشگاه کوچ ترکی و انگلیسی می باشد و دانشجویان جهت ثبت نام و تحصیل در این دانشگاه می بایست در آزمون SAT شرکت نمایند. نمره مورد نیاز در این آزمون جهت قبولی دانشجویان در رشته هایی چون پزشکی، دندانپزشکی، دارو سازی 1400 به بالا، در رشته های پیراپزشکی 1210 به بالا و در سایر رشته ها 1100 به بالا می باشد. طبق آخرین رتبه بندی صورت گرفته این دانشگاه توانسته است رتبه 456 را در میان برترین دانشگاه های جهان بدست آورد.

معرفی بهترین دانشگاه‌های خصوصی مورد تایید وزارت علوم در ترکیه

دانشگاه بیلکنت آنکارا

دانشگاه بیلکنت در سال 1984 در شهر آنکارا تاسیس شده است. این دانشگاه خصوصی دارای 9 دانشکده بوده و پذیرای دانشجویان داخلی و خارجی در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. طبق آخرین رتبه بندی صورت گرفته این دانشگاه توانسته است رتبه 798 را در میان برترین دانشگاه های جهان بدست آورد.

زبان آموزشی دانشگاه بیلکنت ترکی و انگلیسی بوده و دانشجویان جهت پذیرش در این دانشگاه می بایست در آزمون های ورودی YOS و SAT شرکت نمایند. نمره قبولی در آزمون SAT ، 900 به بالا و نمره قبولی در آزمون YOS در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی 80 و در رشته های پیراپزشکی 65 به بالا می باشد.

دانشگاه سابانجی استانبول

دانشگاه سابانجی در سال 1999 در شهر استانبول تاسیس شده است. این دانشگاه خصوصی مورد تایید وزرات علوم ایران، دارای 3 دانشکده بوده و پذیرای دانشجویان داخلی و خارجی در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. طبق آخرین رتبه بندی صورت گرفته این دانشگاه توانسته است رتبه 1336 را در میان برترین دانشگاه های جهان بدست آورد.

زبان آموزشی دانشگاه سابانجی انگلیسی بوده و تمامی دانشجویان می بایست به این زبان تسلط کافی داشته باشند. همچنین دانشجویان جهت پذیرش و تحصیل در این دانشگاه می بایست در آزمون ورودی SAT شرکت کرده و امتیاز مورد قبول دانشگاه را بدست آورند. نمره قبولی آزمون SAT دانشگاه سابانجی 1100 به بالا می باشد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه های خصوصی ترکیه

دانشجویان بین المللی و خارجی می توانند هر ساله از امکانات و فرصت های تحصیلی مناسبی که این کشور برای آن ها در نظر گرفته است بهره مند شوند. دانشگاه های خصوصی این کشور همچون دانشگاه های دولتی، فرصت های بورسیه تحصیلی را جهت حمایت از تمامی دانشجویان واجد شرایط ایجاد کرده است.

دانشجویان بین المللی در صورتی که بتوانند رتبه برتر کلاس را در هر ترم بدست بیاورند، هیچگونه شهریه ای برای ترم بعد پرداخت نخواهند کرد. همچنین دانشجویان مقاطع دکتری می توانند جهت تحقیق و پروژه های علمی خود از بورسیه های دانشجویی بهره مند شوند. برخی از بورسیه های تحصیلی دانشگاه های خصوصی شامل کمک هزینه زندگی و شهریه خوابگاه های دانشجویی نیز می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه با مشاوران و کارشناسان توران آکادمی تماس بگیرید.


کد خبرنگار : 16