تاریخ : 1400,یکشنبه 25 مهر16:02
کد خبر : 411086 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

عضو شورای شهر تهران: باید به شعارها و وعده هایمان وفادار باشیم

یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید تخصص گرایی، جوان گرایی و فساد ستیزی را ملاک انتخاب ها قرار دهیم، گفت: باید به شعارها و وعده هایمان وفادار باشیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، جعفر بندی شربیانی در شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر خود به انتصابات در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به مصاحبه آقای سروری در ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ همگان بدانند ما مدل سهم خواهی را برنمی‌تابیم. لیست تهران برای شورای ششم نشان داد جریان انقلاب بر اساس شایسته سالاری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم شهرتهران و تمام کسانی که به ما رأی دادند بر اساس همین چارچوب و معیارها یعنی شایسته سالاری، تخصص و نه سهم خواهی بوده است، گفت: ما برای رسیدن به این اهداف و قرار گرفتن دراین چارچوب کمیته ای تشکیل دادیم برای ارزیابی کاندیداهای نیروی انقلاب که صاحب نظر شهری بی‌طرف بودند.

شربیانی خطاب به زاکانی گفت: حال انتظار می رود که شخص آقای زاکانی که به عنوان شهردار خادم مردم تهران هستند از این مدل کاری و چارچوب اصلی ما که خود طبق آن انتخاب شدند پیروی کنند و شاخص ها و معیارهای انتخاب خود را اعلام کنند تا بر همه روشن شود همکاران ایشان چطور و با چه ارزیابی ها و شاخص هایی انتخاب شده اند؟

وی با بیان اینکه مدل انتخاب شورای پنجم که مردم از آن خسته و روی گردان شدند  نقطه مقابل روند طی شده شورای ششم بوده است گفت: افراد بر اساس ژن خوب یا روابط فامیلی یا صرفا به علت پیروزی حزبشان انتخاب شدند که حاصل این شکل کار ناکارآمدی و رانت و فساد بوده است.

ویعضو شورای شهر تهران تاکید کرد: نکاتی که می گویم از باب وظیفه نظارت است و نه دخالت در کار شهرداری. ما باید به شعارها و وعده هایمان وفادار باشیم. ما باید بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب رهبر عزیزمان عمل کنیم. یعنی تخصص گرایی، جوان گرایی و فساد ستیزی را ملاک قرار دهیم.

شربیانی سپس ۵ سوال از شهردار تهران مطرح کرد و گفت: با توجه به توضیحات ارائه شده اینجانب از شخص آقای زاکانی شهردار منتخب تهران ۵ سوال دارم: اول، شاخص ها و معیارهای انتخاب مدیران و معاونان چه بوده؟ و به افکار عمومی ارائه شود. دوم، اسامی و رزومه تیم ارزیاب به اصحاب رسانه و افکار  چه بوده ؟ و ارائه شود. سوم، مسیر ارسال رزومه افراد مشخص شود که آیا همه فرصت برابر برای ارسال رزومه داشته‌اند؟

وی ادامه داد: چهارم، چه تعداد رزومه ارسال شده است و چگونه مورد بررسی قرار گرفته است؟ و پنجم، کانون ارزیابی افراد به چه صورت عمل کرده است و آیا این فرآیند محتوایی بوده است؟

شربیانی تاکید کرد: این حق مردم است که با آنها شفاف برخورد شود بار شهر تهران بار سنگینی است و باید با هماهنگی همکاری و همدلی برداشته شود.