تاریخ : 1400,دوشنبه 26 مهر14:05
کد خبر : 411157 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

«خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی کرد؛

معرفی پرفروش‌ترین گوشی‌های سال۲۰۲۱ +جزئیات

با توضیحات ارائه شده، دوربینی جدیدتر و پردازنده‌ای قدرتمندتر در کنار امکاناتی فوق‌العاده می‌توانند شرایط را برای درخشش دوباره آیفون 11 فراهم کنند. ضمن اینکه نباید از رنگ‌بندی نسبتاً کامل این گوشی که علاوه بر مشکی و سفید و طلایی و نقره‌ای حالا به رنگ‌های سبز و بنفش نیز تولید شده فراموش کنیم.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روزها بازار موبایل های مختلف گرم است و همه دنبال برندهایی از گوشی ها هستند که بتوانند بیشترین کارایی را برای آن ها داشتد باشد. از رو گوشی هایی که در صدر آمار فروش هستند به شرح زیر می باشد.

1) Iphone 12

آیفون ۱۲ را می‌توانیم آیفونی کاملا تازه از زمان آیفون X به شمار بیاوریم. دو نسل قبلی این گوشی، طراحی‌هایی مشابه با آیفون X داشتند و در بخش‌هایی خاص مثل دوربین، نمایشگر و باتری بهتر شده بودند. حالا اما آیفون ۱۲ با طراحی جدیدش، یک آیفون کاملا جدید است.

به طور کل، ابعاد این گوشی از آیفون ۱۱ کوچک‌تر است. آیفون ۱۲ آنقدر طراحی جعبه‌ای شکل دارد که هیچ خمیدگی روی اطراف شیشه جلویی یا پشتی آن وجود ندارد و یک صفحه شیشه‌ای، به آلومینیوم می‌رسد. حتی لایه پلاستیکی که معمولا برای بالا بردن مقاومت شیشه گوشی در افتادن می‌شد نیز حالا وجود ندارد.

پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱

صحبت از مقاومت شد و باید بگوییم شیشه جلویی این گوشی پوششی به نام سرامیک شیلد دارد. سرامیک شیلد پوششی است که اپل با همکاری با شرکت کورنینگ توسعه داده و در ساخت آن، از کریستال‌های سرامیکی استفاده شده تا مقاومت این شیشه در مقابل شکستن بالاتر برود. اپل که می‌گوید مقاومت شیشه رویی آیفون ۱۲ نسبت به نسل قبلی، چهار برابر بیشتر است اما من که علاقه‌ای به دراپ تست کردن این گوشی ندارم.

Iphone 12 Promax (2

گوشی آیفون ۲۱ پرو مکس بهترین گوشی اپل و یکی از بهترین گوشی 2021 است. دارای بزرگترین و بهترین صفحه نمایش ، بهترین دوربین و طولانی ترین باتری است.

پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱

اما ، در حالی که iPhone 12 Pro Max بهترین گوشی ای است که اپل ساخته است ، لزوماً آن را به گوشی ای که باید بخرید تبدیل نمی کند.

اپل طراحی لبه مستقیم iPhone 12 Pro Max را "کاملاً جدید" توصیف می کند ، اما این مدل یادآور مدلهای قدیمی تر مانند iPhone 4 است. صرف نظر از این ، دیدن آن با لبه های فولادی ضد زنگ و پشت مات بافت بسیار زیبا است. شیشه جلوه و حس فوق العاده ای به آن می بخشد.

این وزن بسیار محکم و محکم است و گرفتن آن راحت تر است ، با وجود اینکه از iPhone 11 Pro Maxکمی بزرگتر و گسترده تر (اما نازک تر) نسبت به iPhone 11 Pro Max است. این لبه های مستقیم باعث می شود کمی راحت تر در دست گرفته شود ، اما نه تا حد زیادی.

3) Iphone 12 Pro

اولین بخش از بررسی iPhone 12 pro طراحیه. آیفون 12 پرو کمپانی اپل بیشترین تغییرات این سری از آیفون‌­ها رو تو بخش طراحی پیاده کرده. تو بخش ظاهری،‌ اپل و آیفون‌­ها سوار بر ماشین زمان شدن و به گذشته­‌های دور و زمان رونمایی آیفون‌­های سری 5 و 4 سفر کردن. نوع طراحی iPhone 12 Pro به استایل قاب پشتی آیفون‌­های اون زمان خیلی شباهت داره و این گوشی با ابعاد 146*71 و ضخامت 7.4 میلی‌­متری، وزن 187 گرمی و حاشیه‌­های تختش به شدت تو دل برو و جذابه.

پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱

نقطه ضعف این گوشی، عدم وجود نمایشگر 120 هرتزه و کمپانی اپل به نصف این مقدار یعنی 60 هرتز بسنده کرده. در مجموع تو بخش طراحی، آیفون 12 Pro شاهکار اپل محسوب میشه؛ حس جذاب و معرکه‌­ی تو دست گرفتنش هر کسی رو به خریدش ترغیب میکنه و خوش­‌دستی­ش نمره­‌ی عالی میگیره.

بخش باتری از بررسی iPhone 12 pro جاییه که میتونیم به اپل ایراد بگیریم. باتری iPhone 12 Pro نسبت به هم­‌رتبه­‌ی سال قبلش، کم ظرفیت‌­تر شده و با توجه به رزولوشن نمایشگر و 5G بودنش گوشی، مدت زمان کمتری شارژدهی داره. اما با این حال، باطری ایفون 12 پرو با ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعت عملکرد خوبی داره و تو یک ساعت اجرای بازی سنگین مثل پابجی، فقط 16 درصد از شارژ کم میشه و میشه گفت خیلی هم بد نیست.

4) Iphone 11

 آیفون 11 همان آیفون ایکس آر می‌باشد زیرا در آن نمایشگر 6.1 اینچی IPS LCD با تراکم پیکسلی 326 و یک ناچ دیده می‌شود و از فناوری Face ID هم بهره می‌برد. ضمن اینکه مشخصات صفحه نمایش هم تغییری نکرده‌اند بنابراین کنتراست، روشنایی، هپتیک تاچ و . . . برابر با آیفون ایکس آر هستند.

پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱

دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی به آیفون 11 هم آمده و می‌تواند ویدیوهایی به ضبط برساند که کیفیت 4K داشته و در هر ثانیه 30 تا 60 را ضبط کرده‌اند.

اپل توانسته در این دستگاه بدون افزایش ابعاد یک باتری قدرتمندتر قرار دهد به این ترتیب منبع نیروی 2942 میلی‌آمپر بر ساعت آیفون ایکس آر حالا به 3110 میلی‌آمپری تغییر کرده است. لازم به ذکر است که آیفون 11 از شارژر سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند ولی متأسفانه بر خلاف مدل‌های پیشرفته‌تر این قطعه همراه با این دستگاه به فروش نمی‌رسد.

با توضیحات ارائه شده، دوربینی جدیدتر و پردازنده‌ای قدرتمندتر در کنار امکاناتی فوق‌العاده می‌توانند شرایط را برای درخشش دوباره آیفون 11 فراهم کنند. ضمن اینکه نباید از رنگ‌بندی نسبتاً کامل این گوشی که علاوه بر مشکی و سفید و طلایی و نقره‌ای حالا به رنگ‌های سبز و بنفش نیز تولید شده فراموش کنیم.

به علاوه، پوشش ضد آب و ضد خاک و شیشه محافظ که بنا بر ادعای خودِ اپل یکی از محکم‌ترین نمونه‌های بازار به شمار می‌رود نیز دیگر نقاط قوت آیفون 11 هستند.

5) Redmi 9A

وجه اشتراک طراحی ظاهری گوشی شیائومی ردمی 9A با شیائومی ردمی 9 تنها در قاب رویی خلاصه شده است. وجود ناچ استایل و حاشیه‌های باریک در اطراف نمایشگر 6.53 اینچی، هر دو مولفه های اشتراکی در ظاهر این دو محصول هستند.

پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱

وزن ردمی 9 ای حدود 194 گرم و به لطف باتری پرقدرت 5000 میلی آمپر ساعتی، ضخامت بدنه به 9 میلی متر رسیده است. به تبعیت از استایل اغلب میان رده ها، شیائومی ردمی 9A از فریم پلاستیکی (پلاستیک مرغوب و مقاوم) استفاده کرده و به همین واسطه، توانسته وزن نهایی محصول و خوش دستی آن را تحت کنترل بگیرد.

با توجه به برچسب قیمت حیرت انگیز گوشی شیائومی ردمی 9A، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است. خوشبختانه هر دو سنسور قابلیت فیلمبرداری هم دارند و می‌توانند با کیفیت 1080p ویدئو ضبط کنند.

با این استراتژی اقتصادی در تار و پود این گوشی به چشم می‌خورد، اما شیائومی در مورد باتری این مدل حسابی دست و دلبازانه عمل کرده است. باتری این گوشی ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و به شارژر 10W مجهز شده است. باتری این گوشی تنها 20 میلی آمپر ساعت کمتر از شیائومی ردمی 9 می‌باشد.

6) Redmi 9

گوشی ردمی 9 شیائومی نشان می‌دهد این شرکت اصل و نسب خود را فراموش نکرده است. گوشی‌های ردمی نقطه شروع همه چیز برای شیائومی بودند و این سری همچنان تا به امروز مهم‌ترین محصولات این شرکت است.

پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱

رشد گوشی‌های ردمی طی سال‌های گذشته خارق‌العاده بوده است و بهترین اعضای خانواده آن توانستند حتی شاخ به شاخ قدرتمندترین پرچم‌دارها شوند.

این گوشی یک نمایشگر بزرگ با دقت فول اچ‌دی مشابه با همان چیپست مدیاتک دارد و حتی با آن که مشخصات دوربین‌ها کمی افت داشته است، ولی طول کانونی مشابهی را تحت پوشش قرار می‌دهند و به همان شکل همه‌کاره هستند.

7) Galaxy A12

گوشی سامسونگ A12 که موضوع امروز بررسی ما است، از صفحه نمایش 6.5 اینچی بهره می برد و سایر آپشن های گوشی های هوشمند پایین رده و مقرون به صرفه در آن مشاهده میشود. این موبایل از معدود تولیدات کمپانی سامسونگ است که صفحه نمایش آن LCD است و حتی رزولوشن 720P آن از وضوح استاندارد نمایشگر ها پایین تر می باشد. از نظر موارد دیگر از قبیل ابعاد، تکنولوژی های گوناگون و کیفیت صفحه نمایش این محصول کاملا معمولی است و آپشن خاصی ندارد.

پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱

مغز متفکر سامسونگ A12 تراشه مدیا هلیو P35 است که توانمندی بالایی مخصوصا از نظر سخت افزاری ندارد. این تراشه هشت هسته ای که در فرایند لیتوگرافی 12 نانومتری تولید شده است برای انجام کار های گرافیکی در این محصول کافی خواهد بود. البته باید اذعان داشت که این تراشه برای یک گوشی هوشمند پایین رده و اقتصادی مناسب می باشد.

سامسونگ A12 در کل دارای 5 لنز، یک دوربین سلفی و دوربین اصلی چهارگانه میباشد که می تواند برگ برنده آن در بازار موبایل باشد. دوربین اصلی این دستگاه دارای یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، یک لنز 5 مگاپیکسلی اولترا واید و دو لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص ماکرو و تشخیص عمق می باشد.

8) Redmi Note9

شیائومی ردمی نوت 9 یک تلفن 200 پوندی است که دارای عمر باتری فوق‌العاده، صفحه‌نمایش بزرگ FHD Plus و دوربین مناسب است. Redmi Note 9 بدنه کاملاً پلاستیکی و ابعاد نسبتاً سنگینی دارد و طراحی آن جذاب نیست اما عملکرد آن به اندازه کافی خوب است. در جلوی تلفن حاشیه‌های باریک و یک سوراخ مرتب برای دوربین دیده می‌شود.

پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱

این گوشی دارای صفحه‌نمایش LCD به اندازه 6.53 اینچ است که بسیار روشن می‌باشد و با توجه به وضوح +FHD، بسیار واضح است. پردازنده ارزان قیمت MediaTek Helio G85 که معمولا تجربه خوبی از آن ارائه نمی‌شود، برای ردمی نوت 9 استفاده شده است اما هنوز هم توانایی اجرای جدیدترین بازی‌ها را به خوبی دارد. اگر از عملکرد خوب Redmi Note 9 کمی ناامید شدید، باید بگوییم که دوربین آن بسیار راضی‌کننده است. اگرچه این گوشی دارای دوربین چهارگانه است اما سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی به تنهایی عکس‌های بسیار مناسبی را در نور خوب ثبت می‌کند.

9) Galaxy A21s

حتی افراد حرفه‌ای و آشنا به صنعت گوشی‌های هوشمند نیز کار سختی برای دنبال کردن سری Galaxy A دارند چه برسد به خریداران معمولی و تازه کار. اما در اینجا باید به یک قانون کلی اشاره کنیم: هر چه مدل پایین‌تر، قیمت کمتر. بنابراین گلکسی Galaxy A21s هم از این قاعده مستثنی نیست زیرا جزو گوشی‌های ارزان قیمتی به شمار می‌رود که با امکانات جذابش می‌تواند مورد استقبال بسیاری‌ها قرار گیرد.

پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱

علی‌رغم اینکه تعداد زیادی از گوشی‌های Galaxy A صفحه نمایش‌های Super AMOLED دارند اما نمونه‌های مقرون به صرفه آنها به چنین پنل‌هایی مجهز نیستند. اصلاً به همین دلیل است که گلکسی A21s از نمایشگر 6.5 اینچی PLS TFT با رزولوشن 720p بهره می‌برد. همچنین، سامسونگ در این دستگاه اگزینوس 850 را به عنوان تراشه به کار گرفته که روی کاغذ انتخاب مناسبی به شمار می‌آید.

در کنار صفحه نمایش بزرگ، گلکسی ای 21 اس دوربین اصلی چهارگانه و یک باتری 5000 میلی‌آمپری قدرتمند با پشتیبانی از شارژ سریع دارد. چنین دوربینی معمولاً امروزه در گوشی‌های میان‌رده یافت می‌شود بنابراین از تلاش‌های سامسونگ برای گنجاندن این امکانات در این محصولش رضایت کامل داریم. البته این تلاش‌ها فراتر از انتظار می‌باشد به طوری که لنز اصلی 48، اولترا واید 8، مکرو 2 و تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی هستند.

10) Galaxy A31

این موبایل یکی از ارزان‌ترین دستگاه‌هایی است که از نمایشگر Super AMOLED بهره می‌برد بنابراین نسبت به برادران کوچکتر خود یعنی گلکسی ای 21 اس  و گلکسی Galaxy A11 یک برتری محسوس دارد. البته با بررسی سایر نمایندگان سامسونگ در خط تولید گلکسی ای (Galaxy A) راحت‌تر می‌توانیم به نتیجه مشخصی برسیم و بگوییم که این موبایل‌ها تقریباً حالا در یک مسیر ثابت حرکت می‌کنند به خصوص آنکه گلکسی A31 و گلکسی Galaxy A41 حالا هر دو نمایشگرهای حداقل 6 اینچی و باتری حداقل 3000 میلی‌آمپری دارند. در این میان، شاید برخی‌ها اعتقاد داشته باشند که این قطعات برای مدل دوم قدیمی است اما باز هم باید فعلاً با این شرایط کنار بیاییم. بد نیست اشاره کنیم که گوشی مورد بحث ما به خاطر باتری و نمایشگر، از گلکسی A41 برتر است.

پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱

اوضاع وقتی پیچیده‌تر می‌گردد که دستگاه‌های سری گلکسی ام (Galaxy M) وارد میدان می‌شوند. برای مثال، مدل گلکسی ام 21 (Galaxy M21) از نمایشگر 6.4 اینچی Super AMOLED و باتری 6000 میلی‌آمپری و یک پردازنده نسبتاً متفاوت بهره می‌برد. لازم به ذکر است که تراشه اگزینوس 9611 ساخته شده توسط سامسونگ شاید از پردازنده مدیا تک P65 ضعیف‌تر عمل کند اما به خاطر اینکه با فرآیند لیتوگرافی 10 نانومتری تولید شده می‌تواند ویدیوهای 4K ثابت‌سازی شده ضبط کند. کسانی که ترجیح می‌دهند از امکانات مشابه و البته بهتری بهره ببرند نیز می‌توانند سراغ گلکسی Galaxy A51 بروند که از تراشه اگزینوس 9611 و باتری 4000 میلی‌آمپر بر ساعتی استفاده می‌کند.

گزارش از ضرابیان


کد خبرنگار : 15