تاریخ : 1400,سه شنبه 27 مهر17:11
کد خبر : 411331 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

برنامه وزارت ورزش برای حمایت از پیشکسوتان

وزیر ورزش و جوانان درباره حمایت از پیشکسوتان صحبت‌هایی مطرح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، مراسم تجلیل از پیشکسوتان بولینگ و بیلیارد امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

* در این مراسم حمید سجادی وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک حضور داشتند.

* جمعی از پیشکسوتان کشتی، قایقرانی، بوکس، دوومیدانی و همچنین برخی از مدیران وزارت ورزش هم شرکت داشتند.

صالحی‌امیری در این مراسم، عنوان کرد: از پیشکسوتان تشکر می کنم که با وجود سختی در این مراسم شرکت کردید تا به فرزندان خود یاد بدهید پیشکسوتان را تکریم کنیم. پیشکسوتان روح ورزش ایران هستند. ما به پیشکسوتان نیاز داریم و آنها به ما نیاز ندارند. دیدار با پیشکسوتان برای من زیارت است. ما از تالار مشاهیر فوتبال رونمایی می کنیم تا نسل جدید پیشکسوتان را فراموش نکنند. باید تلاش کنیم پیشکسوتان را ماندگار کنیم چون حیات ما به حیاتشان گره خورده است.

* حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در این مراسم، گفت: هفته‌ای که آغاز کردیم با روز ملی پارالمپیک شروع شد. پیش از این جلسه‌ای با رئیس فدراسیون بولینگ داشتیم که از آن زمان تعداد باشگاه‌ها افزایش یافته است. در حال حاضر ۳۷ باشگاه فعال بولینگ داریم اما اگر دنبال تعداد مدال‌های زیاد این رشته و رشته‌های پایه هستیم باید آنها را توسعه دهیم.

* وی افزود: خیلی‌ها بولینگ را تفریحی دنبال می‌کنند، بیلیارد هم همین‌طور. وقتی چنین رشته‌ای خیلی‌ها را سرگرم می‌کند پس صف مقدمی برای توسعه ورزش همگانی خواهد بود.

سجادی در خصوص حمایت از پیشکسوتان، عنوان کرد: بازنگری‌هایی در آیین‌نامه لازم است و منابع مالی هم باید جذب شود اما ما با صندوق حمایت از پیشکسوتان نیز صحبت کردیم تا برنامه‌ای خوب و وسیع خودمان را برای خدمت به این قشر انجام دهیم.

* جهانبانی از پیشکسوتان اسنوکر چوب خود را که از آن ۴۰ نمونه در دنیا وجود دارد، به موزه ملی ورزش اهدا کرد. این قدیمی‌ترین چوب حاضر در ایران و مربوط به ۶۵ سال قبل است.