تاریخ : 1400,سه شنبه 27 مهر18:17
کد خبر : 411347 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

برگزاری دومین نشست «نخبگان امروز، آینده‌سازان فردا» در اروپا

دومین نشست «نخبگان امروز، آینده سازان فردا» به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا و با حضور زهرا کلاهدوز اصفهانی از فارغ التحصیلان دانشگاهی نخبه برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ دومین نشست «نخبگان امروز، آینده سازان فردا» به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا و با حضور زهرا کلاهدوز اصفهانی از فارغ التحصیلان دانشگاهی نخبه برگزار شد.

برگزاری دومین نشست «نخبگان امروز، آینده‌سازان فردا» در اروپا

زهرا کلاهدوز اصفهانی در این نشست علمی که با محوریت معرفی نخبگان ایرانی پس از بازگشت از تحصیل در خارج کشور به ایران برگزار می‌شود، توضیحاتی را در مورد تحصیل خود در کشور هلند ارائه کرد و گفت: در زمان تحصیل در مقطع ارشد بود که با همسرم که از دانشجویان رشته الکترونیک دانشگاه تهران بود ازدواج کردم و یکسال بعد به کشور هلند برای گذراندن دوره دکتری عزیمت کردیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تحصیل در یک رشته دانشگاهی با همسرم بسیار مفید بود و تعامل شکل گرفته در این زمینه خیلی موثر بود که سرعت پیشرفت های علمی برای هر دو نفر را دو چندان کرد.

کلاهدوز اصفهانی در بخش بعدی صحبتهای خود از رسیدن به آرزوهای علمی و پژوهشی خود در دانشگاه دلفت هلند و از شرایط مناسب برای تحقیقات سخن گفت و افزود: این دوران، دوران علمی خوبی برایم بود.

وی در ادامه با اشاره به دلایل خود برای بازگشت به کشور به برخی سختی ها و حمایت ها در کشور اشاره کرد و از تجربه خود برای راه اندازی استارتاپ شخصی گفت.

اصفهانی در ادامه از برخی نامهربانی ها در دانشگاه که وی را از تصمیم برای هیئت علمی شدن منصرف کرده گلایه کرد و افزود: بعد از ان تمام تمرکز و عزم خود را معطوف به راه اندازی یکی از شرکت های دانش بنیان مهم در صنعت امروز کشور کردم.

وی در ادامه به حمایت‌های بنیاد نخبگان و مرکز تعاملات معاونت علمی، بنیاد نانو و مجموعه پارک علم و فناوری پردیس برای راه اندازی شرکت دانش بنیان خود فعال در زمینه مانیتورینگ هوشمند زنجیره سرد اشاره کرد و گفت: جابه‌جایی هوشمند و دقیق خون بند ناف نوزادان از سراسر کشور به بانک خون رویان، تنها یکی از فعالیت های مجموعه ای شرکا دانش بنیان است.

کلاهدوز اصفهانی در بخش پایانی وبینار پاسخگوی سوالات شرکت کنندگان بود.