تاریخ : 1400,چهارشنبه 28 مهر18:11
کد خبر : 411447 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

بانوان، زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی و جهانی

جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: زنان با سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌توانند زمینه‌ساز یک تمدن نوین اسلامی و جهانی باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ فاطمه ستاری‌نوید ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با برکت دین مبین اسلام جایگاه والایی به مقام زن داده شده است.

بانوان، زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی و جهانی

وی به نقش زن به عنوان محور وحدت در خانواده و اجتماع اشاره کرد و افزود: ارزش، نقش و جایگاهی که در دین اسلام به زن داده شده در هیچ ادیانی داده نشده است.

نسخه‌های غلط غرب برای تنزل بانوان از هویت واقعیشان

جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه زنان بعد از اسلام در بسیاری از عرصه‌های اجتماعی و سیاسی ورود یافته‌اند اما همچنان جایگاهی مادری و همسری را در منزل دارند، تصریح کرد: اگر زن نقش خود را درست ایفا کند می‌تواند عامل وحدت در بین فرزندان، همسر و خانواده، آشنایان و در اجتماع باشد.

ستاری‌نوید دین اسلام را دین رأفت دانست و گفت: بایستی بانوان با تأسی از حضرت زهرا(س) و خدیجه(س) و حضرت زینب(س) بتوانند نقش خود را به بهترین شکل ایفا و از این جایگاه و کرامت الهی که خداوند نصیب زن کرده به بهترین شکل بهره‌برداری نموده و نقش و هویت واقعی خود که متأسفانه گاهی اوقات در جامعه می‌بینیم زنان از آن تنزل کرده‌اند به دست آوردند.

وی ادامه داد: دلیل تنزل بانوان از هویت واقعیشان، آموزش‌های دور از واقعیتی بوده که غرب برای بانوان به صورت نسخه می‌پیچد که این امر سبب شده که بانوان دچار بحران هویت گردند.

بانوان محور وحدت در خانواده و جامعه

جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور به هفته وحدت اشاره و یادآور شد: باید بانوان در تمام ایام سال محور وحدت در خانواده و اجتماع باشند و مباحثی که باید به عنوان زن مورد نظر داشته داشت توجه نمایند.

ستاری‌نوید اضافه کرد: زن باید مایه آرامش باشد و بدون شک وقتی این آرامش وجود داشته باشد وحدت نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی جزو استانی‌هایی بوده برادران و خواهران اهل تسنن و شیعه در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی دارند، بیان داشت: بین براداران و خواهران اهل سنت و تشیع علاوه بر تکالیف دینی یک وحدت نظر وجود داشته که تأکید رهبر بر حفط این وحدت است.

بانوان به دنبال شناخت هویت واقعی خود باشند

جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور به نقش مثمرثمر بانوان در ایجاد وحدت در جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه توانستیم با اتحاد و وحدت در کشور در مقابل گروه‌های تکفیری ایستاده و آن‌ها را نابود سازیم که این یکی از موفقیت‌های ناشی از وحدت بین مسلمانان است.

ستاری‌نوید با بیان اینکه در بسیج جامعه زنان کشور هر ساله به طور متوسط ۱۰ استان مورد بازدید قرار می‌گیرد، تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی در سفر به خراسان‌جنوبی پیش‌بینی شده شامل نشست در حوزه علمیه با خواهران شیعه و اهل تسنن، سرکشی از حوزه‌های و پایگاه‌های مقاومت بسیج و دیدار با فرمانده سپاه استان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بانوان باید به دنبال هویت‌یابی اصلی خود باشند، اضافه کرد: اگر بانوان هویت اصلی خود را بشناسند می‌توانند نقش مؤثری در جامعه ایفا نموده و همچنان که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند اگر بانوان واژه مادری را به نحو احسنت انجام دهند می‌توانند عاملی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی باشند.

ستاری‌نوید با اشاره به اینکه زن انسان ساز بوده و می‌تواند زمینه‌های خلاقیت و سازندگی اجتماع را ایجاد کند، یادآور شد: این موضوعات خود می‌تواند زمینه‌ساز همدلی در جامعه و در نتیجه پیشرفت آن را به دنبال داشته باشد.

وی به تعارض بین معیارهای سنتی و مدرن ایجاد شده اشاره کرد و گفت: بانوان باید به دنبال رفع این تعارضات بوده و مدرنتیته شدن نباید ارزش‌های سنتی را از بین ببرد و به نحوی باید بین آن‌ها تلفیق ایجاد کرد.

جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: زنان با سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌توانند زمینه‌ساز یک تمدن نوین اسلامی و جهانی باشند.