تاریخ : 1400,چهارشنبه 28 مهر18:42
کد خبر : 411449 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

«وزیر علوم» رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه ۳۵۹ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، با اکثریت آرای اعضای این شورا، به عنوان رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی انتخاب شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ جلسه ۳۵۹ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

«وزیر علوم» رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها شد

در این جلسه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اکثریت آرای اعضای این شورا به عنوان ریاست شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی انتخاب شد.

سعیدرضا عاملی افزود: واقعیت این است که توسط شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، کارهای مهمی در محیط دانشگاه‌های کشور در حوزه فرهنگ و سلامت محیط فرهنگی و مسؤولیت اجتماعی دانشگاه می‌توان انجام داد.

وی ادامه داد: بنابراین ریاست وزیر علوم بر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، این زمینه را فراهم خواهد کرد تا با همکاری جامعه دانشگاهی کارهای مفید و مثبت صورت گیرد. در حقیقت یکی از گلایه‌هایی دوره قبل از شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها این بود که ما بر مأموریت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تمرکز کمتری داشته‌ایم. به حوزه آموزش و پژوهش و یک سری از حوزه‌هایی که ستاد نقشه جامع علمی هم در آنجا مأموریت دارند، ورود می‌کنیم اما در واقع در این شورا، بحثمان محیط فرهنگی دانشگاه‌های کشور و هم حوزه علوم پزشکی و حوزه وزارت علوم و هم دانشگاه آزاد اسلامی است.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: خوشبختانه حجت الاسلام و المسلمین رستمی هم پیگیر کارهای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و قائم مقام آن هستند لذا ظرفیت‌هایی موجود که این کار را راهبری می‌کند و حجم کار تنها بر روی دوش وزیر علوم نیست.