تاریخ : 1400,پنجشنبه 29 مهر10:37
کد خبر : 411501 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

بر اساس امتیاز DXOMARK؛

معرفی ۱۰ گوشی برتر در حوزه صفحه نمایش +جزئیات

صفحه نمایش چقدر برای شما در اولویت است؟ هنگام خرید گوشی چقدر به این موضوع توجه می کنید؟ بی شک یکی از اولویت ها و موارد مهم زمان خرید گوشی صفحه نمایش آن می باشد. در این گزارش تلاش کردیم 10 مورد برتر در این حوزه را به شما معرفی کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه گوشی های همراه تبدیل به وسیله ای جدا نشدنی برای هر فردی شدند. مردم روزانه زمان قابل توجهی از وقت خود را در تلفن های همراه به سر می برند از این رو صفحه نمایش یکی از نکات مثبتی خواهد بود که باید تمایز و ویژگی های قابل قبولی داشته باشد.

در این گزارش به  10 مورد از گوشی هایی که دارای بهترین صفحه نمایش می باشد می پردازیم:

معرفی ۱۰ گوشی برتر در حوزه صفحه نمایش

1) Apple iphone 13 Pro Max

iPhone 13 Pro Max دقیقا شبیه iPhone 12 Pro Max طراحی شده است. قاب پشتی شیشه ای که با سرامیک شیلد اختصاصی اپل محافظت می شود و این شیشه به صورت مات طراحی شده که جذابیت این گوشی را دو برابر می کند. فریم میانی از استیل ضد زنگی ساخته شده که طبق گفته اپل این فریم میانی بهینه سازی شده و مقاومت بیشتری نسبت به گوشی های سال قبل دارد.

معرفی ۱۰ گوشی برتر در حوزه صفحه نمایش

وقتی در بخش طراحی تغییری ایجاد نمی شود، طبیعتا در سایز و بزرگی نمایشگر هم نمی شوده تغییر اساسی ایجاد کرد اما می شود کیفیت نمایشگر را بیشتر کرد! نمایشگر iPhone 13 Pro Max از پنل اختصاصی اپل به اسم Super Retina XDR OLED ساخته شده و رزولوشن 1284 در 2778 رو در اختیار شما قرار می دهد و همانطور که گفتیم سایز نمایشگر تغییر نکرده و دقیقا شبیه آیفون 12 پرو مکس از نمایشگر 6.7 اینچی استفاده می کند. همین اتفاق باعث می شود تصاویر با نسبت 19.5:9 را به کاربر نمایش دهد! 

2) Apple iphone 13

همچنین باید در نظر داشته باشیم که آیفون 13 همچنان یکی از قدرتمندترین گوشی های هوشمند در بازار موبایل میباشد .برش بالای نمایشگر برای اولین بار در آیفون x در سال 2017 مطرح شد و در طی چند ماه به سرعت در سرتاسر گوشی های هوشمند ، گسترش یافت ؛ سپس این برش به قطره و در نهایت به سوراخ دوربین سلفی تبدیل شد . امسال برای اولین بار ، اپل اندازه برش ناچ را کم کرد ؛ البته نه چندان زیاد . پیش بینی‌ می شود که ناچ در اپل 14 حذف شود .

معرفی ۱۰ گوشی برتر در حوزه صفحه نمایش

آیفون 13 اپل دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED است که اندازه آن مشابه آیفون 12 است. از HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می کند اما از چند به روزرسانی مانند پنل با بریدگی کمتر و نمایشگر روشن تر برخوردار است. متأسفانه حالت پروموشن 120 هرتز مختص آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس است. پنل OLED دارای رزولوشن 1،170 در 2،532 پیکسل است . صفحه نمایش Iphone 13 با شیشه تخت سرامیک شیلد توسط فناوری کورنینگ محافظت می شود. بنابراین ، صفحه نمایش آیفون 13 از نرخ تازه سازی استاندارد 60 هرتز پشتیبانی می کند ، در حالی که سنسورهای لمسی باید با نمونه برداری 120 هرتز کار کنند. این پنل از HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می کند ، هنگام تماشای محتوای HDR باید 800 نیت حداکثر روشنایی معمولی و 1200 نیت حداکثر روشنایی را ارائه دهد.

3) Huawei P50 Pro

از سری پرچمداران هوآوی که به علت تحریم ها با تاخیر عرضه شد، هوآوی پی 50 پرو است که مشخصات خیره کننده ای در بخش دوربین و نمایشگر دارد.

معرفی ۱۰ گوشی برتر در حوزه صفحه نمایش

از دیگر بخش های یک گوشی هوشمند مناسب صفحه نمایش و کیفیت تصویری است که در اختیار کاربر قرار می دهد. هوآوی پی 50 پرو از نمایشگری 6.6 اینچی و پنلی از نوع OLED بهره می برد. این صفحه نمایش بیش از 91 درصد قاب جلویی را پوشانده است و کیفیت تصویر 2700 در 1228 را ارائه می کند. میزان پیکسل در هر اینچ در این دستگاه پرچمدار، 450 در هر اینچ است که عدد مناسبی قلمداد می شود. نمایشگر اُولد این گوشی هوشمند، قابلیت نمایش بیش از یک میلیارد رنگ دارد و از طرف دیگر نرخ تازه سازی 120 هرتزی و نرخ حساسیت لمسی 300 هرتزی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

4) Galaxy S21 Ultra 5G

گلکسی اس 20 اولترا (Galaxy S20 Ultra) قرار بود برترین گوشی تولید شده سری گلکسی سامسونگ تا آن زمان باشد اما نتوانست به این هدف دست پیدا کند. در آن گوشی شما می‌توانستید از صفحه‌ای با نرخ بازسازی 120 هرتزی لذت ببرید اما این ویژگی تنها در رزولوشن 1080p ممکن بود. دوربین تله فوتو گوشی که در تبلیغات دارای توانایی زوم 5 برابری عنوان شده بود در حقیقت تنها توانایی زوم 4 برابری را داشت. در این میان، بهتر است در مورد گزینه زوم Space Zoom اصلاً صحبت نشود زیرا کیفیت قابل‌قبولی نداشت. دوربین اولترا واید سنسور بی‌نظیری داشت اما به دلیل فقدان قابلیت فوکوس خودکار نمی‌توانست عکس‌های مکرو خوبی بگیرد. باتری نیز ظرفیت زیادی داشت اما طول عمر آن در Samsung Galaxy S20 Ultra مناسب نبود.

معرفی ۱۰ گوشی برتر در حوزه صفحه نمایش

سامسونگ امسال بهترین صفحه نمایش را تنها در گلکسی S21 Ultra قرار داده است. این موبایل تنها عضو خانواده گلکسی اس 21 می‌باشد که از یک نمایشگر با رزولوشن 1440p بهره می‌برد حال آنکه 2 گوشی دیگر این نسل دارای صفحه نمایش‌های با کیفیت معمولی 1080p هستند. هر سه موبایل این خط تولید از نرخ بازسازی تطبیقی 120 هرتزی بهره می‌برند و این امر در مورد مدل اولترا هم صادق است. این برای اولین بار است که نرخ نوسازی 120 هرتزی به صورت پیش‌فرض با رزولوشن اصلی دستگاه هماهنگ شده است.

گلکسی اس 21 اولترا دارای یک صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic OLED 2X با رزولوشن 3200 * 1440 و تراکم پیکسلی 515 است. گلکسی اس 20 اولترا دارای صفحه نمایشی به اندازه 6.9 اینچ بوده اما تفاوت صفحه نمایش این دو دستگاه به قدری کم است که می‌توان آن را نادیده گرفت. همان‌طور که گفتیم، این نمایشگر با پوشش گوریلا گلس ویکتوس محافظت شده است.

5) Galaxy Note 20 Ultra 5G

بار دیگر فصل رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی نوت (Galaxy Note) شده و پیشرفته‌ترین مدل امسال پسوند اولترا (Ultra) را به خود گرفته است. سامسونگ این‌بار کمی قضایا را پیچیده و محصولاتش را بروزتر کرده بنابراین بهترین نمونه سال 2020 این خط تولید گلکسی نوت 20 اولترا (Galaxy Note 20 Ultra) می‌باشد.

این صفحه نمایش که کاملاً برازنده گوشی‌های سری نوت (Note) است، حالا با نرخ نوسازی سریع که در خانواده گلکسی اس 20 (Galaxy S20) هم حضور داشت جذابیت بیشتری به موبایل مورد بحث ما داده است. ضمناً، نباید فراموش کنیم که این نمایشگر یکی از درخشان‌ترین پنل‌های AMOLEDی می‌باشد که تا کنون دیده‌ایم.

معرفی ۱۰ گوشی برتر در حوزه صفحه نمایش

به عنوان یک مزیت سری گلکسی نوت، قلم اِس (S Pen) هم حالا حضور یافته و در سمت چپ موبایل جای‌گیری کرده است. این قلم پیشرفته‌تر نیز شده و تأخیرش به 9 میلی ثانیه کاهش یافته و شیوه‌های ناوبری هوایی و اپلیکیشن Notes نیز به کارایی‌های آن افزوده‌اند.

در گلکسی نوت 20 اولترا صفحه نمایشی به کار رفته که به جرأت می‌توان گفت پیشرفته‌ترین نمایشگر تولید شده در جهان است. این پنل بیشترین رزولوشن، سریع‌ترین نرخ نوسازی، بالاترین روشنایی و بهترین کیفیت رنگ را دارد و حالا کمترین فشار قلم اِس را تشخیص می‌دهد.

6) OnePlus 9 Pro

از هر بُعدی به گوشی وان پلاس 9 پرو نگاه کنیم، توان رقابت با بهترین گوشی‌های اندرویدی را دارد! از همین ابتدا بگوییم که این گوشی پرچمدار برای افراد با سلایق منحصر بفرد تولید شده و همکاری با شرکت Hasselblad، این هدف را بیش از پیش در مرکز توجه ما قرار داده است. بد نیست بدانید همکاری این دو شرکت با شعار ”بهترین عکس شما” در راستای بهبود کیفیت عکاسی با این موبایل هوشمند آغاز شده و نظر طرفداران عکاسی را به خود معطوف کرده است.

برای این که ذهنیت کلی از نمایشگر وان پلاس 9 پرو داشته باشید، بد نیست بدانید این گوشی دارای صفحه نمایش 10 بیتی LTPO AMOLED با وضوح 3216 در 1440 یا 525 پیکسل بر اینچی است. ردپای این پنل را به کررات در گوشی‌های جدید سامسونگ دیده‌ایم. صفحه نمایش دارای نرخ تازه سازی (رفرش ریت) متغیر بوده که حداکثر 120 هرتز را پشتیبانی می‌کند. این گوشی قابلیت پخش محتوای HDR (دامنه دینامیکی بالا) را دارا می‌باشد و از استاندارد HDR10 ، HDR10 + و HLG پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش گوشی وان پلاس 9 پرو

وان پلاس خبر داده که با توجه به محتوای نمایشی، نرخ رفرش ریت متغیر خواهد بود و از نرخ نمونه‌برداری لمسی نیز با عنوان “هایپر تاچ” یاد کرده که در برخی بازی‌ها میتواند به 360 هرتز برسد.

جدای از آمار و ارقام پیچیده، عملکرد این نمایشگر در میدان عمل بی نظیر است! باید اعتراف کنیم وان پلاس در این زمینه سنگ تمام گذاشته و رقابت با رقبای مطرح را آغاز کرده است. ویدئوها روان‌تر از گوشی‌های سامسونگ پخش می‌شوند و کالیبراسیون رنگی بالایی دارند. برای تنظیم کالیبراسیون، سه گزینه Natural، advanced و Vivid را در دسترس خواهید داشت. حالت پیش فرض Vivid دارای رنگ های دلپذیر و سفیدهای روشن است. این نمایه همان تنظیماتی است اکثر افراد روی دستگاه خود اعمال میکنند. اگر تنظیمات رنگی دقیق‌تری می‌خواهید، Natural را توصیه می‌کنیم. در این نمایه رنگ‌ها دقیق هستند ولی نه به اندازه advanced! اگر رنگ‌های اغراق آمیز و عمیق میخواهید، بی شک گزنینه advanced بهترین است. 

7) OnePlus 8T

گوشی وان پلاس 8 تی که با قیمت 599 دلار به بازار عرضه شد یک میان‌رده ممتاز عالی با تعدادی قابلیت‌های یک پرچم‌دار است از جمله یک نمایشگر فلوئید آمولد 120 هرتز، چیپست سریع اسنپ‌دراگون 865، مجموعه دوربین چهارگانه امیدبخش با عملکرد بهتر زمان عکاسی در شب، بلندگوهای استریو و شاید بهترین دستاورد وان پلاس تا به امروز یعنی یک باتری بزرگ‌تر با فناوری شارژ سریع 65 وات Warp Charge.

معرفی ۱۰ گوشی برتر در حوزه صفحه نمایش

تغییر جدید دیگر در این گوشی اضافه شدن قابلیت نمایشگر همیشه روشن است. وان پلاس برای شروع طراحی‌های جذابی را برای آن در نظر گرفته است، ولی گزینه‌های سفارشی بسیار هستند.

بالای نمایشگر یک توری فوق‌العاده باریک است که پشت آن بلندگوی مکالماتی مخفی شده است که به عنوان یک اسپیکر استریو نیز عمل می‌کند.

از طرف دیگر وان پلاس ادعا کرده است ضخامت چانه زیر نمایشگر را در مقایسه با وان پلاس کمتر کرده است تا حس کار با یک نمایشگر لبه به لبه بیشتر شود.

زیر نمایشگر یک حسگر اپتیکال اثر انگشت قرار دارد که احتمالا با حسگر سری وان پلاس 8 فرقی ندارد. سرعت این حسگر بالا است و مشکلی از نظر دقت تشخیص با آن نداشتیم. گرچه اگر نمایشگر لک‌آلود باشد، از شما خواسته می‌شود پیش از اسکن اثر انگشت آن را تمیز کنید.

8) TCL 20 Pro 5G

این گوشی ظاهری جذاب و بدنه شیشه‌ای آبی یا مشکی رنگی دارد که در نگاه اول می‌توانید آن را شناسایی کنید. برخلاف تقریباً همه پرچم‌داران بازار این گوشی بدون برآمدگی در بخش دوربین طراحی شده است.

معرفی ۱۰ گوشی برتر در حوزه صفحه نمایش

نقطه قوت TCL 20 Pro 5G صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED آن است. این نمایشگر وضوح FHD داشته و می‌تواند به‌صورت زنده محتوای استاندارد SDR را به HDR تبدیل کند. تی‌سی‌ال این پنل را به دقت کالیبره کرده تا مقدار dE2000‌ در آن کمتر از ۱.۰ باشد. به این ترتیب دقت رنگی فوق‌العاده‌ای را می‌توان از آن انتظار داشت.

تی‌سی‌ال این گوشی را به فناوری NXTVISION خود مجهز کرده که می‌تواند با شناسایی محتوای تصویر، رنگ‌ها، کنتراست و وضوح را به‌صورت خودکار تنظیم کند.

9) +Vivo X60 Pro

گوشی Vivo X60 Pro از سخت‌افزار نوری برخوردار بوده و عملکرد و نمایشگر عالی آن باعث شده است که گوشی ویوو ایکس 60 پرو به یکی از اسمارت فون‌های برتر 2021 تبدیل شود. هر چند هر از گاهی ممکن است به دلیل جی پی یو (GPU) سنگین گوشی داغ کند. به طور کلی، اگر می‌خواهید به اطلاعات بیشتری در مورد این گوشی دست پیدا کنید، در ادامه بررسی گوشی Vivo X60 Pro را مطالعه کنید. همراه پلازامگ باشید.

معرفی ۱۰ گوشی برتر در حوزه صفحه نمایش

در این قسمت ویژگی‌های نمایشگر به عنوان جزئی از مشخصات گوشی ویوو ایکس 60 پرو بررسی می‌شود. نمایشگر 6.5 اینچی AMOLED گوشی Vivo X60 Pro دارای انحنا بوده و از سرعت تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین در بررسی موبایل Vivo X60 Pro می‌توان گفت که تاچ یا لمس این دستگاه از سرعت 240 هرتز پشتیبانی می‌کند و برای بازی پر سرعت و گیمینگ مناسب است. رنگ‌های نمایشگر غنی و عمیق بوده و کنتراست چشمگیری دارد و در یک کلام، بسیار عالی به نظر می‌رسد. به‌علاوه، سنسور اثر انگشت گوشی نیز در زیر نمایشگر قرار دارد. احتمالاً نمایشگر فقط از رزولوشن فول اچ دی پلاس (Full HD+) پشتیبانی کند، درحالی که رقبای مشابه آن در این سطح قیمت رزولوشن بالاتر QHD+ را ارائه می‌دهند.

10) Apple iphone 12 Pro

گوشی آیفون ۲۱ پرو مکس بهترین گوشی اپل و یکی از بهترین گوشی 2021 است. دارای بزرگترین و بهترین صفحه نمایش ، بهترین دوربین و طولانی ترین باتری است.

آیفون 12 پرو یک نمایشگر 6.1 اینچی OLED با رزولوشن 2532*1170 و تراکم پیکسلی 460 دارد. پوشش شیشه‌ای -سرامیکی آن به همراه محافظ اولئوفوبیک، این‌بار کمتر آلودگی‌ها را به سمت خودشان جذب می‌کنند.

معرفی ۱۰ گوشی برتر در حوزه صفحه نمایش

این صفحه نمایش از کیفیت HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند بنابراین شما می‌توانید از محتواهای HDR که در اکثر سایت‌های پخش ویدیو پشتیبانی می‌شوند، لذت ببرید.

این پرچمدار اپل از تکنولوژی‌های True Tone و Wide Color هم پشتیبانی می‌نماید و به ویژگی Haptic Touch که توسط موتور لمسی ایجاد شده نیز مجهز است.

از نظر امکاناتی، صفحه نمایش آیفون 12 پرو همانی است که پیش از این در آیفون 11 پرو دیده بودیم با این تفاوت که حالا کمی بزرگتر شده و به جای 5.8 اینچ، 6.1 اینچ سایز دارد.

افزایش ناچیز رزولوشن در این پنل OLED نیز کافی است تا تراکم پیکسلی به 460 پیکسل بر هر اینچ برسد.

گزارش از ضرابیان


کد خبرنگار : 15