تاریخ : 1400,پنجشنبه 29 مهر12:39
کد خبر : 411522 - سرویس خبری : فرهنگی اجتماعی

حجت‌الاسلام رستمی در آیین استقبال از دانشجو معلمان جدید الورود مطرح کرد؛

آموزش و پرورش که خواهان تحول است، خود باید متحول باشد/ تعلیم و تربیت متناسب با تحولات، آینده کشور را ترسیم می‌کند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با تاکید بر نقش و اهمیت نیروی انسانی، از این منابع انسانی به عنوان متحول کننده کشور یاد کرد و افزود: مهم ترین اتفاقات در خصوص نیروی انسانی در آموزش و پرورش روی می‌دهد. آموزش و پرورشی که خواهان مهیا کردن مهم‌ترین رکن تحول است، خود باید متحول باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در آیین استقبال از دانشجو معلمان جدید الورود دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور بصورت مجازی با محوریت پردیس نسیبه تهران، خطاب به مدیران، مسؤولان، استادان، کارکنان، نومعلمان و دانشجو معلمان و کلیه یاوران علمی دانشگاه فرهنگیان با بزرگداشت ایام هفته وحدت و تبریک فرخنده میلاد پیامبر اعظم، رسول مهربانی، حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) با اشاره به نقش اثرگذار پیامبر اسلام(ص) در مسیر حرکت بشریت گفت: پیامبر اکرم(ص) خود را معلم می‌خواند.

تعلیم و تربیت متناسب با تحولات، آینده کشور را ترسیم می‌کند

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی، با تاکید بر جایگاه جلسات علمی و آموزشی در دیدگاه پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) در حالی وارد مسجد شد که در آن دو مجلس برقرار بود: در یک مجلس، درس و معارف دینی تعلیم می‌شد، و مجلس دیگر به دعا خواندن و ذکر معنوی می‌گذشت. حضرت فرمود: هر دو مجلس فرجامی نیک دارند، در یکی خدا را می‌خوانند و در دیگری می‌آموزند و مطالب را یاد می‌دهند. گرچه هر دو خوب است اما مجلس آموزشگران و دین آموزان برترند، چرا که من برای تعلیم فرستاده شده‌ام. رسالت من معلمی است و جایگاه و منزلت معلم فراتر از حدی است که ما بشناسیم و یا بتوانیم قدرشناسی کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، از خواندن به عنوان نخستین سوره نازل شده بر قلب مطهر پیامبر(ص) از جانب خداوند متعال یاد کرد و گفت: تعلیم دادن، نخستین صفت مهم یادآوری شده از سوی خدا به حضرت محمد(ص) بود.

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند معلم است، رسول او معلم بشریت و معلمان، رهرو و طی کننده مسیر نورانی هستند که سرسلسله آن پیامبر خدا(ص) است.

وی، با تجلیل از معلمان راستین و نیک گذشته و قدردانی از فعالان خدمتگزار در عرصه تعلیم و تربیت کشور و همچنین همه نو معلمان آغازگر راه نورانی و با فضیلت علم و دانش، هر شغل را برخوردار از آورده برای صاحبش دانست و اظهار کرد: موضوعات مالی برای برخی افراد در انتخاب شغل اولویت نخست است، اما معلمی، شغل و مسئولیتی است که در کنار نوع ماموریت و فعالیت کاری، دارای محتوایی ارزشمند و عمیق، توام با اجر اخروی است که قابل قیاس با هیچ شغل دیگر نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی، تربیت انسان را والاترین ارزش واگذار شده از جانب خدا به بنده خود ذکر و تاکید کرد: این فرصت عنایتی است که انبیا و اولیای الهی عهده دار آن بودند، باید به شایستگی قدر این فرصت را دانست.

وی خطاب به مسئولان فعال در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت کشور، تصریح کرد: ترسیم آینده بزرگ و تمدن مطلوب گام دوم انقلاب اسلامی، با داشتن مجموعه تعلیم و تربیت بازسازی شده متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب و تحولات مد نظر میسر است، سیستم و مجموعه تعلیم و تربیتی که مناسب با روش‌ها، حرکات و آرمان‌ها تحول و دگرگونی را به دنبال دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با تاکید بر نقش و اهمیت نیروی انسانی، از این منابع انسانی به عنوان متحول کننده کشور یاد کرد و افزود: مهم ترین اتفاقات در خصوص نیروی انسانی در آموزش و پرورش روی می‌دهد. آموزش و پرورشی که خواهان مهیا کردن مهم‌ترین رکن تحول است، خود باید متحول باشد.

استاد دانشگاه، تحول در ساختار، رویکرد، روش و محتواهای آموزش و پرورش را لازم و ضروری خواند و اظهار کرد: موضوع تحول در ساختارهای فرهنگی کشور توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در زمان گذشته مطرح شد، ایشان مطالبه تحول در ساختارهای آموزشی را هم عنوان کرده بودند، دستیابی به این هدف الزامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی، در پایان بازنگری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و توجه به بازسازی ساختار تعلیم و تربیت کشور را متناسب با سند تحول بنیادین، لازم و ضروری اعلام کرد.


کد خبرنگار : 93