تاریخ : 1400,دوشنبه 03 آبان18:12
کد خبر : 411831 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

دیدار اساتید بسیجی با شهردار تهران

علیرضا زاکانی، شهرداری تهران را محتاج و مشتاق مساعدت‌های فکری و علمی استادان بسیجی دانست و تاکید کرد: لازم است کارگروهی در این زمینه تشکیل شده تا مقدمات علمی و عملی آن به صورت عملیاتی فراهم گردد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ رئیس و جمعی از مسئولان سازمان بسیج کشور طی نشستی با علیرضا زاکانی شهردار تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید، کیامرث جهانگیر معاون فرهنگی  اجتماعی، حسین عبداللهی‌فر معاون بررسی و گفتمان سازی، وحید آرائی معاون پژوهش و فناوری، محمود شرفی معاون پیگیری، مزینانی معاون طرح و برنامه، محمد قربانی گلشن آباد معاون رسانه و ارتباطات اجتماعی و فواد ایزدی مدیر عامل مجمع بین المللی اساتید مسلمان در این نشست حضور داشتند.

مردانی در این دیدار ضمن تبریک ایام و اعیاد ربیع الاول ماه سرور و شادی اهل بیت علیهم السلام گفت: نهضت استادی بسیج مجموعه ای فاخری است که از قریب به شصت هزار عضو هیات علمی و مدرسین دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور تشکیل شده که در خدمت نظام اسلامی قرار دارند و با نگاه حل المسائلی آماده مساعدت علمی و عملی برای نهادها، دستگاهها، وزارتخانه ها و ارگانهای گوناگون هستند.

وی ضمن تبریک به زاکانی به عنوان شهردار جدید تهران و ام القرای جهان اسلامی و پایتخت ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به سوابق درخشان دکتر زاکانی در مسئولیت های گذشته، امیدوار هستیم با نگاه انقلابی و رویکرد جهادی ایشان، شاهد تهرانی در تراز و شان انقلاب اسلامی خواهیم بود که الگویی برای دیگر شهرها در داخل و خارج خواهد شد و البته سازمان بسیج اساتید و به ویژه بسیج اساتید دانشگاههای تهران، آماده هرگونه کمک و مساعدت در تحقق این اهداف والا هستند.

در ادامه هر یک از معاونین سازمان بسیج اساتید، ضمن  تبریک به شهردار تهران، به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و برای شهردار و همکاران ایشان آرزوی موفقیت کردند.

شهردار جدید تهران، ضمن تشکر فراوان از رئیس بسیج اساتید و اعضای مرکزیت نهضت استادی بسیج، شهرداری تهران را محتاج و مشتاق مساعدت های فکری و علمی استادان بسیجی دانست و تاکید کرد: لازم است کارگروهی در این زمینه تشکیل شده تا مقدمات علمی و عملی آن به صورت عملیاتی فراهم گردد.

در ادامه رفع تبعیض شمال و جنوب تهران، زیباسازی شهری، تمهید مشارکت مردم و نخبگان در مدیریت شهری، کاهش آسیب های اجتماعی، پیوست اجتماعی و فرهنگی در ساخت و سازها، بهره برداری از ظرفیت نخبگان، استادان و دانشجویان در حل و فصل معضلات و مسائل شهری، شفافیت، بکارگیری متخصصین کاربلد و انقلابی در مناصب و مسئولیت ها، بهره برداری از روشهای نوین شهرداری، دیپلماسی شهری و بهره برداری از ایده های بدیع و خلاقانه دیگر شهرها در مدیریت شهری تهران و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.