تاریخ : 1400,دوشنبه 03 آبان19:55
کد خبر : 411838 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

لغو ویزای سفر به عتبات عالیات عراق!

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس بخشنامه صادر شده از سوی دولت عراق، ویزای هوایی سفر به عراق لغو شد و ایران از این پس آماده اعزام زائران به عراق خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، علیرضا رشیدیان  با اشاره به لغو  روادید برای سفر به عراق اظهار کرد: طبق بخشنامه‌ای که دولت عراق صادر کرده و به دست سفارت ایران نیز رسیده است، لغو رواید هوایی به صورت ورود یک ماهه به عراق قابل اجراست.

لغو ویزای سفر به عتبات عالیات عراق!

وی ادامه داد: ما نیز بر اساس این اطلاعیه با مسئولان دفاتر سازمان حج و زیارت در استان‌ها جلسه‌ای به صورت وبینار برگزار کردیم تا دفاتر خدمات زیارتی بر اساس نرم‌افزاری که برای ثبت‌نام و اعزام زائران آماده شده، توجیه شوند و دفتر سازمان حج و زیارت در عراق نیز برای آماده‌سازی ظرفیت‌های مسکن، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات اقدام کنند و ظرفیتی را در ویترین نرم‌افزار قرار دهند تا دفاتر زیارتی بتوانند پاسخگوی زائران متقاضی باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه بر اساس قانون، اعزام زائران ایرانی به سفرهای زیارتی اعم از حج، عمره، سفر زیارتی به عراق و سوریه انحصاراً در اختیار سازمان حج و زیارت است، تصریح کرد: با توجه به اینکه محور ثبت‌نام زائران را به دفاتر خدمات زیارتی داده‌ایم و دیگر شرایط مانند گذشته نیست، متقاضیان می‌تواند به یکی از 2500 دفتر زیارتی که در سراسر کشور وجود دارد، مراجعه کنند و بسته‌هایی که بر اساس استاندارها و سلایق مختلف زائران ایرانی تعیین شده انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه آدرس دفاتر خدمات زیارتی دارای مجوز بند «پ» در سامانه سازمان حج و زیارت نیز درج شده است، گفت: برخی کاروان‌های ناشناخته و فاقد مجوز که با عنوان «آزاد‌بَر» اقدام به اعزام زائر می‌کنند، برخی زائران را در عراق رها کرده و باعث بروز مشکلاتی برای آنها شده‌اند؛ زائرانی داریم که در زندان عراق هستند و سفارت جمهوری اسلامی پیگیر آزادی آنهاست بنابراین زائران باید در انتخاب خود دقت لازم را داشته باشند.

رشیدیان خاطرنشان کرد: فعلا اعزام زائران بدون ویزا از طریق هوایی است البته از دولت عراق می‌خواهیم حتی با تعیین سهمیه و ویزا مجوز اعزام‌های زمینی را هم آغاز کند.