تاریخ : 1400,سه شنبه 04 آبان21:46
کد خبر : 411951 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

مشکل نرم‌افزاری عامل قطع شدن سامانه کارت سوخت است

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور هم در گفتگویی تلویزیونی گفت: از ساعت ۱۱ صبح امروز در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور اختلال در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمده است که علت مشکل، نرم افزاری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، رضا نواز افزود: علت مشکل در سامانه سوخت پمپ بنزین‌ها، نرم افزاری است. منتهی در ۸ سال گذشته به علت بی توجهی به موضوع سامانه هوشمند سوخت، دستگاه‌ها و کارتخوان های سوخت نصب شده در جایگاه‌ها، کاملاً مستهلک شده‌اند که در حال حاضر مشکل نرم افزاری هم اضافه شده است.

وی گفت: در حال پیگیری موضوع به روزرسانی و حل مشکل نرم افزاری هستیم.

نواز افزود: فعلاً تا رفع مشکل، امکان سوخت گیری برای بنزین و گازوئیل آزاد وجود دارد ولی با کارت سوخت امکان سوخت گیری نیست.

وی ادامه داد: همه متخصصین شرکت ملی پخش پالایش فرآورده‌های نفتی و مجموعه وزارت نفت در حال تلاش برای رفع مشکل هستند.

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور گفت: از هموطنان خواهش می‌کنم در جایگاه‌های سوخت تجمع نکنند و به اطلاعیه‌هایی که از شرکت‌های تابع وزارت نفت و شرکت ملی پخش پالایش فرآورده‌های نفتی صادر می‌شود، توجه کنند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت: ظرف چند ساعت آینده ۷۰ درصد جایگاه‌ها آماده عرضه سوخت آزاد خواهند شد

رضایی، مدیر سامانه هوشمند سوخت هم در گفت و گوی تلویزیونی، با بیان اینکه جلسات جهت بررسی مشکل فنی جایگاه‌های سوخت در حال برگزاری است، اظهار کرد: جایگاه‌های سوخت به تدریج برای عرضه سوخت با نرخ آزاد و خارج از سهمیه بندی در حال فعالسازی هستند.

وی افزود: از هموطنان خواهش می‌کنیم به جایگاه‌هایی که هنوز فعالسازی نشده‌اند مراجعه نکنند و صبور باشند. کارشناسان ما در حال مراجعه به جایگاه‌ها هستند تا با خارج کردن سامانه هوشمند سوخت از مدار، امکان سوخت گیری آزاد را فراهم کنند.

وی ادامه داد: ظرف چند ساعت آینده ۷۰ درصد جایگاه‌ها آماده عرضه سوخت آزاد خواهند شد.

رضایی افزود: مشکل سخت افزاری را تکذیب می‌کنم و مشکل فقط نرم افزاری است؛ البته با توجه به حساسیت سوخت رسانی، سعی می‌کنیم با راهکارهای موازی یعنی عرضه سوخت با نرخ آزاد از بروز مشکل برای مردم جلوگیری کنیم.