تاریخ : 1400,شنبه 08 آبان21:36
کد خبر : 412299 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

چگونه عسل طبیعی را تشخیص دهیم؟ کدام عسل طبیعی خوشمزه‌تر و پرخاصیت‌تر است؟

 پرولین یک آمینواسید بسیار کوچک است که در یک شیشه ۱ کیلویی عسل حدود نیم گرم از آن موجود است. در آزمایشگاه با استفاده از دستگاه اسپکترومتر میزان پرولین موجود در عسل را می‌توان مشخص کرد. در یک عسل طبیعی باید میزان پرولین بالاتر از ۱۸۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم باشد

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، تشخیص عسل طبیعی از تقلبی دغدغه همیشگی خریداران عسل است و وقتی بدانیم بخش قابل توجهی از عسل‌هایی که در بازار عرضه می‌شوند، تقلبی و یا تغذیه‌ای هستند، بیشتر به ضرورت این موضوع پی می‌بریم. احتمالا راهکارهای مختلفی برای تشخیص عسل طبیعی شنیده‌اید اما تنها یک روش قطعی برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی و تغذیه‌ای وجود دارد.

در ویدیو زیر که توسط برند عسل طبیعی درکام تهیه شده برای اولین بار با دلایل علمی، تنها راه معتبر تشخیص عسل طبیعی بیان شده است و هم‌چنین مطالب جالب دیگری درباره عسل آموزش داده شده که بسیاری از باورهای غلطی را که سال‌هاست در ذهن ما ساخته‌اند، رد می‌کند. پس دیدن این ویدئو را از دست ندهید.

 

 

برای مشاهده ویدئوهای آموزشی بیشتر در این زمینه‌ها می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی محصولات سالم و طبیعی درکام مراجعه کنید. اگر زمان کافی برای مشاهده فیلم بالا ندارید، می‌توانید خلاصه‌ای از نکات آن را در زیر بخوانید.

تنها راه معتبر تشخیص عسل طبیعی

تنها راه معتبر و علمی تشخیص عسل طبیعی از تقلبی آزمایش عسل است. عسل تقلبی، تغذیه‌ای و طبیعی در ظاهر کاملا مشابهند اما ساختار و مواد تشکیل دهنده‌ آن‌ها با یک‌دیگر متفاوت است؛ به همین دلیل با چشیدن یا بررسی ظاهر عسل نمی‌توان کیفیت آن را تشخیص داد و هیچ کدام از روش‌های خانگی مثل کبریت زدن عسل، حل کردن آن در آب و سایر روش‌ها معتبر نیستند.

تنها روش مطمئن تشخیص عسل طبیعی، بررسی مواد تشکیل‌ دهنده عسل در آزمایشگاه است. به همین دلیل برای خرید عسل طبیعی دو راه بیشتر وجود ندارد؛ یا باید از فروشنده‌‌ای عسل بخرید که به او اعتماد کامل دارید و یا اینکه از جایی عسل تهیه کنید که عسل‌هایش آزمایش شده و دارای برگه آزمایش هستند.

یکی از فروشگاه‌های مطمئنی که تمامی انواع عسل طبیعی خود را قبل از فروش آزمایش می‌کند و آن‌ها را با برگه آزمایش ارائه می‌دهد، فروشگاه آنلاین درکام است. شما می‌توانید برای خرید عسل طبیعی و مشاهده قیمت و برگه آزمایش عسل‌های درکام، عبارت "خرید عسل طبیعی درکام" را در گوگل سرچ کنید و بعد از کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر عسل، عسل دلخواه خود را با خیال راحت سفارش دهید.

چگونه عسل طبیعی را تشخیص دهیم؟ کدام عسل طبیعی خوشمزه‌تر و پرخاصیت‌تر است؟

تشخیص عسل طبیعی با بررسی میزان ساکارز و پرولین 

برای تشخیص عسل طبیعی حداقل ۲ فاکتور مهم باید در آزمایشگاه بررسی شوند. این دو  فاکتور پرولین و ساکارز عسل هستند.

 پرولین یک آمینواسید بسیار کوچک است که در یک شیشه ۱ کیلویی عسل حدود نیم گرم از آن موجود است. در آزمایشگاه با استفاده از دستگاه اسپکترومتر میزان پرولین موجود در عسل را می‌توان مشخص کرد. در یک عسل طبیعی باید میزان پرولین بالاتر از ۱۸۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم باشد

فاکتور مهم بعدی ساکاروز است؛ ساکاروز یکی از سه قند اصلی موجود در عسل می‌باشد که مقدار آن را فقط از طریق آزمایش عسل می‌توان به دست آورد. در آزمایشگاه با استفاده از روش شیمیایی تیتراسیون با فهلینگ میزان ساکاروز عسل اندازه‌ گیری می‌شود. در یک عسل طبیعی در حالت عادی میزان ساکاروز باید کمتر از 5 درصد باشد.

 در زیر نمونه‌ای از برگه آزمایش یک عسل طبیعی آورده شده است؛ با دقت در این برگه آزمایش، با توجه به توضیحات مطرح شده، خودتان به راحتی می‌توانید طبیعی بودن عسل را تشخیص دهید.

چگونه عسل طبیعی را تشخیص دهیم؟ کدام عسل طبیعی خوشمزه‌تر و پرخاصیت‌تر است؟

پس بهتر است بدانید به جز آزمایشگاه و استفاده از روش‌های شیمیایی و دستگاه‌های پیشرفته، هیچ راهی برای تشخیص عسل طبیعی وجود ندارد و هیچ کدام از راه‌های خانگی که برای تشخیص عسل طبیعی گفته می‌شوند، معتبر نیستند.

چند مورد از بهترین و خوشمزه‌ترین عسل‌های طبیعی

با توجه به اینکه زنبور عسل برای تولید یک عسل بیشتر از شهد چه گل‌ها یا گیاهانی تغذیه کرده باشد، آن عسل دارای طعم، عطر و خواص متفاوتی خواهد بود و معمولا از نام همان گل و گیاه برای نامگذاری آن عسل استفاده می‌شود.

عسل گون و عسل چهل گیاه به دلیل طعم خاص و منحصر به فرد و شیرینی ملایمی که دارند، جزء خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین عسل‌های طبیعی به شمار می‌روند. عسل کوهستان و عسل رازیانه هم جزء پرخاصیت‌ترین عسل‌های طبیعی به شمار می‌روند و بیشتر به دلیل خواص درمانی فراوانی که دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید بر اساس ذائقه و سلیقه خود و با توجه به اینکه بیشتر خواص عسل برایتان اولویت دارد یا عطر و طعم آن، یکی از این عسل‌ها را انتخاب نمایید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. برای اینکه در مورد هر یک از این عسل‌ها بیشتر بدانید و راحت‌تر بتوانید عسل دلخواه خود را انتخاب کنید، کافیست به صفحه خرید عسل طبیعی سایت درکام به آدرس dorkam.com مراجعه نمایید و هر چیزی که لازم است در این مورد بدانید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و با انتخاب و خرید یک عسل واقعا طبیعی، هم از خواص آن بهره‌مند شوید و هم از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.


کد خبرنگار : 16