تاریخ : 1400,دوشنبه 17 آبان20:42
کد خبر : 413245 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

پیشنهاد تغییر ساعت منع تردد شبانه در استان تهران به ساعت ۲۴

استاندار تهران با تاکید بر بازگشت ساعت طرح ترافیک از اول آذرماه به حالت قبل گفت: پیشنهاد تغییر ساعت منع تردد شبانه به ساعت ۲۴ به ستاد ملی کرونا ارائه شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محسن منصوری عصر دوشنبه در جلسه شورای ترافیک با تاکید بر اینکه یکی از موارد حل ترافیک موضوع طرح است اظهار داشت: ضروری است که ساعت طرح ترافیک از اول آذرماه به حالت قبل برگردانده شود و اقدامات خلاقانه و ناظر به اقدامات عملیاتی در حوزه مترو، حمل و نقل ریلی، ورود و خروج خودروها و غیره جهت کنترل ترافیک اعمال شود.

پیشنهاد تغییر ساعت منع تردد شبانه در استان تهران به ساعت ۲۴

استاندار تهران در خصوص طرح تردد شبانه گفت: در این خصوص نظر کارشناسی شده به ستاد ملی کرونا ارائه شده و دلیل استمرا ر طرح جلوگیری از عادی انگاری مطرح شده است.

وی با بیان اینکه با آئین‌نامه‌های مختلف مانند تغییر ساعت منع تردد و طرح زوج و فرد می‌توان به طور موقت ترافیک را کاهش داد، اما باید عرضه و تقاضای وسایل نقلیه خانوار را کنترل کرد افزود: استانداران البرز و مازندران مکاتباتی در خصوص عدم هماهنگی طرح‌های ورودی و خروجی استان با استان‌های همسایه داشته اند که در این زمینه هماهنگ با استان‌های مجاور ایجاد شود.

منصوری با اشاره به اینکه بخشی از موضوع ترافیک تهران استانی است عنوان داشت: شاهد هستیم که به طور روزانه از شهرستان‌ها ترددهای زیادی به تهران انجام می‌شود و در خصوص حمل و نقل عمومی نیز باید بگوییم که توسعه حمل و نقل ریلی نسبت به اتوبوس‌ها راه حل بهتری هستند و باید برای حومه تهران نیز، مترو گسترش پیدا کند.

استاندار تهران اظهار داشت: ️منع تردد شبانه از لحاظ کارشناسان کرونایی و نیروی انتظامی تأثیر بسزایی در مدیریت کرونا و عبور و مرور ندارد، اما در نهایت تصمیم تغییر این امر برعهده ستاد ملی کرونا است.