تاریخ : 1400,چهارشنبه 19 آبان15:31
کد خبر : 413449 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از انتقادات به مسئولین دانشگاه آزاد؛

جهان‌بین: ساده سازی از ویژگی‌های منافقان است/ انتقاد دانشجویان، مدیر دانشگاه آزاد را وادار به عذرخواهی کرد

وحید شورابی در پایان با اشاره به برخی عزل و نصب ها در این دانشگاه گفت: موارد دیگری از منش مدیریتی تان سراغ داریم که ناشی از عدم وجود سعه صدر و حتی وجود روحیه نقد ناپذیری در شماست که در نحوه عزل و نصب اینستاگرامی برخی مدیران آن معاونت مشهود است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روزهای گذشته دانشگاه آزاد در اقدامی عجیب و بدون اطلاع از ورود دانشجویان بدهکار در پرداخت شهریه به کلاس های غیرحضوری خودداری کرد.

در این خصوص المیرا شریفی مقدم، مجری شبکه خبر در توییتی نوشت: دانشگاه آزاد بدون اعلام قبلی و برخلاف رویه تمام ترم های پیشین که مانده شهریه را پیش از امتحانات اخذ می کرد، از دیروز ورود دانشجویان دارای بدهی را به سامانه کلاس های مجازی ممنوع کرده است!

این اقدام از سوی دانشگاه آزاد صدای اعتراض بسیاری از دانشجویان و فعالین دانشجویی در این دانشگاه را در آورد و به دنبال آن مسئولین دانشگاه آزاد نیز واکنش هایی نشان دادند.

مشکل سامانه فقط برای بدهکاران؟!

بعد از مسدودی سامانه رضا همدانچی، مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد، گفت: سامانه کلاس‌های مجازی دانشجویان امروز با مشکلاتی مواجه و دانشجویانی که بدهی شهریه داشتند نمی‌توانستند وارد سامانه شوند.

وی افزود: این مشکل در حال حاضر برطرف شده و دانشجویان می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

جهان بین: راه ندادن دانشجو سرکلاس بخاطر شهریه درست است/ عذرخواهی می کنم

جهان بین: راه ندادن دانشجو سرکلاس بخاطر شهریه درست است

از این رو فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در پست اینستاگرامی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و نوشت:  بر خلاف قبل که تا تثبیت مالی نکردی، ثبت نام نمی توانی بکنی، اینبار به خاطر مراعات دانشجو در شرایط کرونایی، با مبلغی ثبت نام انجام می شود و تضمین هم داده نمی شود.

جهان بین در ادامه نوشت: نزدیک امتحانات هم که نمی شود شهریه را مطالبه کرد و اینگونه شده که مطالبات دانشجویی سر به فلک کشیده. واحدهای دانشگاهی درخواست می دهند از ورود برخی به کلاس جلوگیری شود. فارغ از کم و کیف و جزئیات، " اصل تصمیم واحدها درست است" و به برخی دوستان هم که بیانیه دادند توصیه می کنم قیمه ها را در ماستها نریزند.

ساده سازی کردن درست نیست

وی افزود: اصلاح ساختار و شفافیت، جای خود. اما ساده سازی کردن کار درستی نیست. دانشگاهی که تمام وجودش وابسته به شهریه بوده را نمی توان به زودی جدا از شهریه اداره کرد‌. میزان مدارا با دانشجویان به خاطر مسائل مالی در این مدت، بی نظیر بوده است و باز اگر مواردی نیازمند مساعدت باشند، واحدها کمک می کنند.

جهان بین: راه ندادن دانشجو سرکلاس بخاطر شهریه درست است/ عذرخواهی می کنم

ساده سازی از ویژگی های منافقان است

کار به همینجا کشیده نشد و چیزی که برخی دانشجویان را ناراحت کرد در ادامه اتفاق افتاد. فرزاد جهان بین که در پست صفحه شخصی خود دانشجویان را به ساده سازی کارها متهم کرده بود در پستی جدید نوشت: ساده سازی از ویژگی های منافقان است و آرمانگرایی بدون توجه به واقعیت ها توهم است.

وی در ادامه افزود: وقتی از نفاق سخن گفته می شود ذهنمان سراغ کدام مصادیق می رود؟ احتمالا کسی که در ظاهر یقه اش بسته شده و تسبیح در دست دارد اما در باطن، دنبال ضربه زدن است. اما آیا به ذهنتان می رسد، فرد یقه بسته یا غیر بسته ای که ساده سازی می کند هم ویژگی نفاق داشته باشد؟

جهان بین نیز در ادامه نوشت: ساده ساز چی می گوید؟ می گه کاری نداره. بدید من درست می کنم. اما وقتی روی کار می آد می گه مشکلات به این راحتی قابل حل نیست.

جهان بین: راه ندادن دانشجو سرکلاس بخاطر شهریه درست است/ عذرخواهی می کنم

شما نمی‌خواهید مشکلات را سامان دهید

این دو پست و واکنش های دیگر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اعتراضات زیادی از طرف دانشجویان را به دنبال داشت و هرکدام به نحوی در این خصوص معترض بودند.

در ادامه یکی از دانشجویان زیر پست جهان بین در اعتراضی نوشت: ساده سازی؟ ما کی گفتیم حل مسائل دانشگاه ساده است جناب دکتر؟ شما نمی‌خواهید مشکلات را سامان دهید چه ربطی به ساده سازی توسط دانشجو دارد؟ این همه هزینه‌ی هنگفت از دانشگاه دریافت می‌کنید.

جهان بین: راه ندادن دانشجو سرکلاس بخاطر شهریه درست است/ عذرخواهی می کنم

نحوه مواجهه با مطالبات دانشجویی نگران کننده است

در ادامه نیز وحید شورابی از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد در پستی خطاب به معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد نوشت: نسبت به سبک مواجهه ایشان (جهان بین) به نقدها و مطالبات دانشجویی که ممکن است به حق هم نباشد، نقد اساسی دارم.

شورابی افزود: نحوه مواجهه شما با بیانیه ها و مطالبات دانشجویی بسیار نگران کننده است. اینکه چند تشکل دانشجویی نسبت به مسدود شدن سامانه آموزشی از سوی دانشگاه به علت عدم پرداخت بدهی اعتراض کنند و شما در پست اینستاگرامی به آنها طعنه و متلک بیندازید و از آنها به دلیل عدم توجه واقعیات و ساده سازی مساله گلایه کنید و سپس در پست بعدی ساده سازان را منافق بخوانید چه معنایی دارد؟

وی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: این ادبیات در شأن یک معاون دانشگاه که خود را انقلابی می داند و دغدغه تربیت دانشجو را دارد نیست. اینکه چند دانشجوی انقلابی را به دلیل تشخیص ولو از نظرتان اشتباه، غیرمستقیم منافق بخوانید هیچ نسبتی با سیره رهبر معظم انقلاب ندارد.

جهان بین: راه ندادن دانشجو سرکلاس بخاطر شهریه درست است/ عذرخواهی می کنم

عزل و نصب اینستاگرامی برخی مدیران

وحید شورابی نوشت: متاسفانه در برخی جلسات دانشجویی ای که در یکسال گذشته در استان ها داشته اید بعضا جلسه به تنش کشیده شده و بارها دانشجویان از نحوه رفتار شما با منتقدان گلایه کرده اند. اوایل سعی نمودم به طور غیرمستقیم اشتباه بودن این نوع مواجهه را به شما منتقل کنم که ظاهرا کارساز نبوده است.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد افزود: حفظ کرامت دانشجو و کارمند و استاد را به خوبی در جلسات مدیریتی به مدیران استان ها توصیه می کنید، لا اقل خود نیز به آن پایبند باشید. سال گذشته بسیج اساتید نیز در نامه ای نسبت به افزایش حق مسئولیت مدیران انتقاد کرد که جنابعالی با موضع گیری تندتان به بسیج اساتید تاختید در حالی که مسئول دیگری باید پاسخ می داد.

وحید شورابی در پایان با اشاره به برخی عزل و نصب ها در این دانشگاه  گفت: موارد دیگری از منش مدیریتی تان سراغ داریم که ناشی از عدم وجود سعه صدر و حتی وجود روحیه نقد ناپذیری در شماست که در نحوه عزل و نصب اینستاگرامی برخی مدیران آن معاونت مشهود است که بنا ندارم به جزئیات آن بپردازم.

جهان بین: راه ندادن دانشجو سرکلاس بخاطر شهریه درست است/ عذرخواهی می کنم

جهان بین: عذرخواهی می کنم

اعتراضات پی در پی دانشجویان به نحوه برخورد معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد وی را وادار به واکنش کرد. فرزاد جهان بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد در ادامه با یک داستان در صفحه شخصی خود از دانشجویان عذرخواهی کرد.

گزارش از مسلم خلخال


کد خبرنگار : 93