تاریخ : 1400,پنجشنبه 20 آبان17:55
کد خبر : 413566 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

چین و آمریکا به بیانیه مشترک درباره اقدامات اقلیمی دست یافتند

رسانه های چین اعلام کردند پکن و واشنگتن در حاشیه کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در گلاسکو به یک بیانیه مشترک در مورد تقویت اقدامات اقلیمی دست یافته اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، در این بیانیه مشترک دو طرف از اقدامات انجام شده یکدیگر قدردانی کرده و متعهد به ادامه همکاری های مشترک خود شدند.

پکن و واشنگتن در این بیانیه عنوان کرده اند که همراه با همه طرف ها برای تقویت اجرای توافق نامه پاریس تلاش می کنند.

آنها همچنین متعهد شده اند بر اساس اصل مسوولیت‌های مشترک اما متمایز و توانمندی‌های هر کشور، با در نظر گرفتن شرایط ملی، اقدامات اقلیمی تقویت‌ شده برای پاسخگویی موثر به بحران اقلیمی در پیش گیرند.

دو طرف همچنین توافق کرده اند یک "گروه کاری در زمینه تقویت اقدامات اقلیمی در دهه ۲۰۲۰" را  برای ارتقا همکاری ها و فرآیندهای چند جانبه در زمینه تغییرات آب و هوایی بین دو کشور ایجاد کنند.

بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی سازمان ملل متحد موسوم به cop۲۶ از یکشنبه ۹ آبان ماه با حضور هزاران نفر از رهبران و نمایندگان ۲۰۰ کشور در شهر گلاسکوی اسکاتلند فعالیت خود را آغاز کرده است.

در این نشست که به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاده بود، مهم‌ترین مسائل و چالش‌های مرتبط با تغییرات اقلیمی و بحران‌های محیط زیستی مورد بحث و تبادل نظر شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. 

در جریان این کنفرانس دو هفته ای، مذاکرات دیپلماتیک فشرده ای پیرامون چگونگی مقابله با گرمایش زمین به عنوان یک چالش مشترک جهانی، صورت گیرد و رهبران ۲٠٠ کشور جهان اهداف و تعهدات خود را برای مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی و نحوه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰، ارائه خواهند کرد.