تاریخ : 1400,پنجشنبه 20 آبان18:03
کد خبر : 413571 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

زاکانی:مدیریت مجموعه‌های ورزشی را به ورزشکاران می‌دهیم

شهردار تهران با بیان اینکه بیشترین سرانه ورزشی مربوط به منطقه ۱۶ است، گفت: قبلا این مجموعه‌ها در اختیار پیمانکاران بود که راه نادرستی است و ما تلاش می‌کنیم مدیریت آنها را به ورزشکاران بدهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، علیرضا زاکانی در  مرحل سوم پویش قرار خدمت در منطقه ۱۶ و در جمع نخبگان این منطقه  حضور پیدا کرد و در ابتدای این جلسه برخی از نخبگان فرهنگی اجتماعی، ورزشی، علمی و  همچنین پیشکسوتان در حوزه های مختلف نکات و مطالب خود را مطرح کردند.

رضا خانمحمدی یکی از پیشکسوتان والیبال در این جلسه ضمن قدردانی از حضور شهردار تهران در منطقه ۱۶ اظهار امیداری کرد که شرایط بهتری برای علاقه‌مندان به این ورزش در منطقه ۱۶ ایجاد شود.

"دنیز هشت‌پران" از قهرمانان رشته دارت و دارنده مدال جهانی نیز در این جلسه اظهار گفت: امیدواریم با توجه به پتانسیلی که در منطقه ۱۶ در این رشته وجود دارد عنایت ویژه‌ای برای توسعه فراهم شود. همچنین در این جلسه مهدی پاشاپور فرزند شهید حاج اصغر پاشاپور از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در این جلسه حضور پیدا کرد و نکاتی ارائه کرد.

در ادامه پیشکسوتانی از جمله علی خسروی در حوزه داوری، محسن کاوه پیشکسوت حوزه کشتی، محسن خلیلی بازیکن اسبق پرسپولیس و ... مطالبی را در این جلسه عنوان کردند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز پس از استماع نکات و مطالب مطرح شده از سوی نخبگان گفت: بنده آشنایی کاملی را به واسطه حضورم در سنین پایین‌تر در این منطقه داشته و دارم. چرا که بنده زمانی که در لب خط زندگی می‌کردم در این مناطق و محلات رفت و آمد داشته‌ام و خاطرات خوبی را از دوران کودکی و نوجوانی در این منطقه به یاد دارم.

وی با اشاره به بازدید خود از منطقه ۱۶ تصریح کرد: امروز از محلات مختلف این منطقه بازدیدی را داشتم و روحیه عظمت و جوانمردی را در این منطقه شاهد هستیم و به هر حال بیشترین سرانه ورزشی را در منطقه ۱۶ نسبت به سایر مناطق داریم و ان شاءالله نیازهای دوستان و مشکلاتی که در جلسه امروز عنوان شد را دسته‌بندی خواهیم کرد و به آنها رسیدگی می‌کنیم.

زاکانی با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که شهر تهران توسط شهروندان اداره شود ادامه داد: جلسه‌ای که امروز با حضور فعالان و نخبگان و پیشکسوتان منطقه ۱۶ برگزار شده است با هدف این مسئله بوده است و ان شاءالله تحولاتی را در منطقه ایجاد خواهیم کرد و زمینه مطلوب برای زندگی شهروندان در این منطقه فراهم خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به بازدید خود از محلات منطقه ۱۶ از صبح امروز ادامه داد: ما وظیفه داریم نوکری مردم را بکنیم و باید شرایط را تغییر بدهیم و با توجه به مشکلاتی که در ارتباط با عدم امنیت پارک‌ها و تجمع معتادان متجاهر در جلسه امروز از سوی دوستان مطرح شد توجه ویژه‌ای خواهیم کرد. بی‌مسئولیتی در پایتخت این شرایط را فراهم کرده است.

وی افزود: باید بتوانیم معتادان متجاهر سطح شهر را ساماندهی بکنیم و شرایط بازگشت آنان را با توانمندی و ایجاد اشتغال به درون خانواده و جامعه فراهم کنیم. چنانچه شرایط لازم برای بازگشت آنها فراهم بشود قطعا این افراد اعتماد لازم را به مسئولان خواهند داشت.

زاکانی ادامه داد: شهرداری مجموعه‌ای است که ظرفیت بسیاری را دارد و قطعا ما رویکردها و شعارهایی را که در این دوره مطرح کرده‌ایم را پیگیری و تا تحقق آنها ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه شهدا عملگرا بودند نه شعار می‌دادند گفت: نمونه‌های این شهدا بسیار زیاد هستند از آن جمله می توان به شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و نمونه بارز آن وقتی که حاج قاسم به شهادت رسید تشییع سردار عزیز میلیونی بود و این نشان از اعتماد مردم به عملگرا بودن حاج قاسم بود.

شهردار تهران با بیان اینکه ما وعده داده‌ایم چهره شهر را در ۶ ماهه آینده تغییر بدهیم گفت: البته برای ساماندهی و بازگشت معتادان باید کار بسیاری کرد و تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد.

زاکانی ادامه داد: هفته گذشته بنده بازدیدی از کمپ معتادان و زندان داشتم و صحبت‌هایی را با آن افراد داشتم. امروز یکی از آن معتادان را در پارک میثاق مشاهده کردم و این به دلیل این مسئله است که ما نتوانسته‌ایم شرایط بازگشت این افراد را به سطح جامعه فراهم کنیم و اگر بتوانیم برای این افراد اشتغال‌زایی بکنیم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه نشاط و تندرستی را در سطح مناطق و محلات توسعه و گسترش بدهیم گفت: منطقه ۱۶ مهد ورزشکاران است و بحمدالله در رشته‌های مختلف افتخارات بسیار بزرگی را کسب کرده‌اند و ما وظیفه خود می‌دانیم شهرداری را از یک نهاد خدماتی در حوزه رفت‌وروب و جمع‌آوری زباله _که آن هم وظیفه شهرداری است_ به یک نهاد اجتماعی فرهنگی تبدیل کنیم.

شهردار تهران با تأکید بر رویکرد شهرداری در این دوره افزود: ما باید به اقتصاد و زندگی مردم هم توجه داشته باشیم تا بتوانیم شرایط مطلوب زندگی را برای شهروندان فراهم کنیم و شرط لازمه این هدف آن است که مردم را ببینیم.

زاکانی با اشاره به ظرفیت نیکوکاران در منطقه ۱۶ ادامه داد: باید تلاش بکنیم که فرهنگ انفاق و نیکوکاری را در جامعه گسترش بدهیم.

وی با اشاره به مشکلات مردم منطقه ۱۶ در ارتباط با راه‌آهن خاطرنشان کرد: دو هفته پیش جلسه‌ای را با وزیر راه و شهرسازی داشتیم و نامه‌نگاری‌هایی را در این باره انجام دادیم که البته این معضل فقط به منطقه ۱۶ بر نمی‌گردد و مناطق دیگر نیز با این مشکل روبه‌رو هستند و ۱۳ هزار مجموعه تحت تاثیر از این مسئله هستند و این نوید  را داده‌اند که این مشکل برطرف شود.

شهردار تهران همچنین به موضوع دکل‌های فشار قوی برق در مناطق مختلف به‌ویژه در منطقه ۱۶ اشاره کرد و گفت: این موارد نیز در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و رایزنی های لازم انجام خواهد شد.

زاکانی همچنین به واگذاری مجموعه‌های ورزشی به ورزشکاران اشاره کرد و گفت: در گذشته این مجموعه به پیمانکاران واگذار می‌شده است و راه نادرستی است و ما تلاش خواهیم کرد از این پس مجموعه‌های ورزشی را به ورزشکاران واگذار بکنیم و قرار از این جلسات نیز همین موارد است تا ما مشکلات و درخواست‌ها را بشنویم و پیگیری‌های لازم را انجام بدهیم. ان شاءالله مواردی که در جلسه امروز مطرح شده است پس از پایان جلسه دسته بندی و پیگیری خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ۱۵۳ محله در ۲۲ منطقه تهران داریم گفت: باید از ظرفیت نخبگان و پیشکسوتان در امر تصمیم‌سازی برای شهر و محلات استفاده بکنیم. این در حالی‌ست که برای ۱۵۳ محله ۵۲ فعالیت تعریف خواهد شد و ان‌شاءالله بتوانیم در طول سال هر روز را به یکی از این فعالیت‌ها اختصاص بدهیم و جشنواره‌ای را برگزار بکنیم.