تاریخ : 1400,چهارشنبه 26 آبان20:47
کد خبر : 414227 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

کتابخانه‌های سیار در تهران بیشتر می‌شود

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران با اشاره به اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب در میزان سرانه های کتابخانه ای فاصله داریم گفت: افزایش کتابخانه های سیار در دستور کار استانداری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سید عباس جوهری بعد از ظهر چهارشنبه در آیین بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار اظهار داشت: قطعاً دین اسلام پرچم‌دار ترویج فرهنگ کتابخوانی است و اساساً فلسفه کتابخوانی رساندن انسان به کمال بشری است.

جوهری بیان داشت: هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب در میزان سرانه های کتابخانه ای استان فاصله داریم و توقع داریم در حوزه کتاب خوانی تحول شگرف در افزایش کمی وکیفی کتابخانه ها رقم بخورد.

وی عنوان داشت: امروز در استان تهران‌گرفتار انواع آسیب های اجتماعی هستیم و به شخصه معتقدم‌که افزایش سرانه مطالعه نقش زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران در ادامه افزود: در سطح استان ۱۰ پایگاه سیار عرضه کتاب در شهرستان های شمیرانات، پاکدشت، ملارد، شهریار فعالیت دارند و استانداری آمادگی دارد تا تعداد کتابخانه های سیار را در سطح استان افزایش دهد ود این خصوص برنامه داریم و خود را متعهد می دانیم که حوزه کتاب و کتابخوانی را از محجوریت خارج‌کنیم.