تاریخ : 1400,شنبه 29 آبان18:44
کد خبر : 414457 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تحریم‌های آمریکا با توسعه همکاری‌های ایران و ونزوئلا بی‌اثر شد

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در دیدار با نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس نمایندگان ونزوئلا، گفت: ایران و ونزوئلا، می‌توانند با توسعه مناسبات همه جانبه، شرایط به وجود آمده از تحریم های آمریکا را بی اثر کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ قاسم ساعدی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که جهت نظارت بر انتخابات منطقه ای و شهرداری های ونزوئلا به کاراکاس سفر کرده است با ویلیام رودریگز نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس نمایندگان ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد.

تحریم‌های آمریکا با توسعه همکاری‌های ایران و ونزوئلا بی‌اثر شد

ساعدی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط مثبت و روبه رشد دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا به عنوان دو کشور مستقل می‌توانند با برنامه ریزی مناسب و توسعه مناسبات همه جانبه، شرایط به وجود آمده از تحریم‌های آمریکا را بی اثر کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تشریح توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی، افزود: تجارب متخصصان ایرانی در بخش تعمیرات پالایشگاهی و سرمایه گذاری‌های مشترک دو کشور درحوزه انرژی می‌تواند به ارتقا سطح مبادلات فیمابین منجر گردد.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در پایان از تبادل تجارب میان متخصصان پتروشیمی دو کشور و انتقال تکنولوژی در این حوزه و تشکیل کمیته مشترک میان کمیسیون های انرژی در مجلس شورای اسلامی و مجلس نمایندگان ونزوئلا استقبال کرد.

رودریگز : حمایت پارلمان و دولت ونزوئلا از توسعه و گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی

در ادامه این دیدار ویلیام رودریگز نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس نمایندگان ونزوئلا با اشاره به روابط دوستانه دو کشور در سال‌های اخیر، گفت: پارلمان و دولت ونزوئلا از توسعه و گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در عرصه های گوناگون سیاسی، اقتصادی و انرژی استقبال و حمایت می‌کند.