تاریخ : 1400,شنبه 29 آبان23:49
کد خبر : 414501 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ابراهیم صالحی عمران: سرانه دانشجوی فنی و حرفه‌ای کمتراز دانش آموزان کاردانش است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: امسال حدود ۹۰ هزار نفر جذب دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور شدند که این افراد می‌توانند در بازار کار حرفی برای گفتن داشته باشند و فقط منتظر استخدام در دستگاه‌های دولتی نباشند چرا که در این دانشگاه مهارت می‌آموزند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به جذب ۲۵۰ نفر از تکنسین‌های دانش آموخته این دانشگاه در یکی از شرکت‌های بزرگ صنعتی کشور ، گفت: بحران‌های اقتصادی و افزایش شدید بیکاری، لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه و توجه ویژه به کارآفرینی را به عنوان یک راهکار برای حل مشکلات بیکاری تعیین کرده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینی فرایندی قابل آموزش است، بنابراین آموزش عالی از طریق افزایش آموزش‌های مهارتی می‌تواند فرصت‌های بازار را افزایش دهد. بنده معتقدم آموزش کارآفرینی می‌تواند جایگاهی رفیع در دانشگاه بدست آورد به گونه‌ای که دانش آموختگان این فضا پس از خروج از محل آموزش سازنده بسترهای کاری برای خود باشند،‌ البته این موضوع نیازمند حمایت مسئولان کشور است.

* جذب ۹۰ هزار دانشجوی فنی و حرفه‌ای در مهرماه ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای با اشاره به جمعیت ۱۹۰ هزار نفری دانشجویان این دانشگاه، گفت: امسال حدود ۹۰ هزار نفر جذب دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور شدند که این افراد می‌توانند در بازار کار حرفی برای گفتن داشته باشند و فقط منتظر استخدام در دستگاه‌های دولتی نباشند چرا که در این دانشگاه مهارت می‌آموزند.

* سرانه ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی هر دانشجوی فنی و حرفه‌ای
وی به سرانه ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی هر دانشجوی فنی و حرفه‌ای در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این میزان سرانه از میزان سرانه دانش‌آموزان کاردانش هم کمتر است و این مقدار در ساختار بودجه کشور بی‌عدالتی است. من می‌خواهم مسئولان کشور میزان سرانه‌ای که به دانشجویان دوره‌های تئوری یا دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص می‌دهند را هم بررسی و مقایسه کنند. کشور نیازمند نیروی تکنیسین است و این نیروها در دانشگاه‌های مهارتی رشد می‌کنند و آموزش می‌بینند.

صالحی عمران از سازمان برنامه و بودجه کشور خواست تا تدبیری برای کسر بودجه‌های سالانه این دانشگاه داشته باشد و خاطرنشان کرد: این دانشگاه هر سال کسر بودجه دارد، ما ۱۸ هزار استاد حق‌التدریس داریم با ۱۸۰ دانشکده که نیازمند حمایت هستند.