تاریخ : 1400,یکشنبه 30 آبان02:02
کد خبر : 414508 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

رئیس دانشگاه آزاد: به دنبال احیای برخی از رشته‌های بدون متقاضی هستیم

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به عدم استقبال جوانان از رشته ریاضی و برخی رشته‌های مهندسی گفت: با اجرای طرح پویش در دانشگاه آزاد به دنبال احیای برخی از رشته‌های بدون متقاضی هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از مهر، محمدمهدی طهرانچی در همایش ملی پویش اشتغال که صبح امروز در واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد، با قدردانی از تعامل خوب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان با دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: سه سال پیش در جلسه با اتاق بازرگانی اصفهان مسئله‌ای مطرح شد که چرا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در جذب اشتغال موفق نیستند؟ خوشبختانه با نگاه عالمانه مسئولان اتاق بازرگانی، به طرحی رسیدیم که با اجرای آن امروز یک همایش ملی تحت عنوان پویش اشتغال برگزار شد.

 رئیس دانشگاه آزاد: به دنبال احیای برخی از رشته‌های بدون متقاضی هستیم

 

 

وی با بیان اینکه اجرای طرح پویش، احیای برخی از رشته‌های بدون متقاضی را در پی خواهد داشت، گفت: در مدت اجرای این طرح، در استان اصفهان رشته معدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان که بدون متقاضی شده بود، احیا شد. علاوه بر استان اصفهان، اجرای این طرح در استان زنجان نیز موفقیت‌هایی به همراه داشته است. به عنوان مثال، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان که در رشته شیمی کاملاً بدون متقاضی بود، امسال در قالب طرح پویش ۳۰ دانشجوی شیمی پذیرش کرد. در این طرح، صنعت و دانشگاه هر دو در تربیت تخصصی، مهارتی و اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید با کمک و همکاری یکدیگر، اتفاق بزرگی در این زمینه رقم بزنیم. دانشگاه محیط کلاس و اجتماع را با هم درانداخته است. از تمامی مسئولان اتاق‌های بازرگانی و رؤسای استان‌ها و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که در این امر مهم تلاش می‌کنند و آینده جوانان را تضمین می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌ک