تاریخ : 1400,سه شنبه 02 آذر01:54
کد خبر : 414760 - سرویس خبری : زنان

معاون زنان و خانواده در دیدار با اتحادیه‌های دانشجویی مطرح کرد؛

توانمندسازی زنان و آسیب زدایی از مهم ترین برنامه های معاونت زنان

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در اولین دیدار خود با اتحادیه های دانشجویی از رونمایی از برنامه جامع معاونت زنان خبر داد و گفت: در هفته‌های آینده، از برنامه جامع معاونت که از روز اول شروع به تدوین آن کردیم، رونمایی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس زنان «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در اولین دیدار خود با اتحادیه‌های دانشجویی که عصر امروز در محل حوزه هنری برگزار شد، ضمن پاسخ به مطالبات دانشجویان پیرامون مسائل زنان و خانواده، از برنامه‌ی معاونت زنان خبر داد و گفت: ان‌شاءالله در هفته‌های آینده، از برنامه جامع  معاونت که از روز اول شروع به تدوین آن کردیم، رونمایی خواهیم کرد. کارشناسان و گروه‌های کاری مشغول به کار هستند. از متخصصین این حوزه دعوت کردیم و حرف‌های آن‌ها را شنیدیم.

توانمندسازی زنان و آسیب زدایی از مهم ترین برنامه های معاونت زنان

توانمندسازی زنان

وی پیرامون مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ی جامع معاونت زنان اظهار کرد: کارگروه‌های تخصصی در دو بخش توانمند سازی زنان و آسیب زدایی مشغول به فعالیت هستند.

خزعلی پیرامون توانمندسازی زنان گفت: بخشی از توانمندسازی مرتبط با تغییر الگوها، ارتقای فرهنگ، مسئله‌ی هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی است. بخشی از توانمندسازی نیز مرتبط با زنان بد سرپرست، سرپرست خانوار و خود سرپرست است که حاصل تجرد قطعی زنان است که روز به روز این امر در حال افزایش است.

وی افزود: در کارگروه مرتبط با آسیب زدایی به مسائلی همچون طلاق، خودکشی، اعتیاد، خشونت و آسیب‌هایی که زنان با آن مواجه هستند، پرداخته می شود. پیگیر مشاوره‌های رایگانی هستیم که پیش از ازدواج، حین ازدواج و تا پس از ازدواج نیز ارائه می‌شود.

لایحه هفت ماده‌ای معاونت زنان پیرامون ارتقای ساختار معاونت و مشاوران امور بانوان

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور پیرامون طرح جمعیت تصریح کرد: ما یک لایحه هفت ماده‌ای را به دولت دادیم که الان در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است.

وی تاکید کرد: این طرح برای این است که موقعیت معاونت زنان و همینطور دستگاه‌هایی که مرتبط با معاونت هستند مثل مشاورین وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها، هم در تصمیم‌ گیری‌های استان‌ها و وزارتخانه‌ها و هم در انجام بسیاری از کارهای اجرایی که بر عهده آن‌ها است، بهبود یابد و امکان داشته باشند که به صورت جدی وارد عمل شوند.

وی افزود: یکی از مواردی که به عنوان وظیفه برای این‌ گروه ها قرار داده شده این است که پیوست خانواده در همه قوانین و دستورالعمل‌هایی که در استان‌ها و وزارتخانه‌ها تصویب می‌شود، وجود داشته باشد.

خزعلی با بیان این که یکی از بندهای این طرح روز گذشته در جلسه هیئت دولت، توسط رئیس جمهور اعلام شد، تصریح کرد: ما خواسته بودیم مشاورین یا مدیرکل‌های وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها با هماهنگی معاونت زنان انتخاب شوند که دیروز رئیس جمهور، دستور آن را فرموده بودند.

انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: اگر این لایحه مصوب شود، معاونت زنان که شأن سیاست گذاری دارد، می‌تواند یک بازوی اجرایی در حوزه اجرایی داشته باشد و طرح ها را به سرعت عملیاتی کند.

گزارش از مهدیه دهقان

کد خبرنگار : 94