تاریخ : 1400,چهارشنبه 03 آذر19:43
کد خبر : 414972 - سرویس خبری : آخرین اخبار زنان

زنان باید حلال مسائل شهر باشند، نه مسئله شهر!

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: زنان نباید مسئله شهر تهران باشند بلکه باید حلال مسائل تهران باشند. این باور را باید عینی و عملیاتی کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ مریم اردبیلی در دیدار با بانوان بسیجی، مدیران و بانوان فرزند شهید شاغل در منطقه 5، با حضور احسان شریفی شهردار و حسین دلبری معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه 5،  با بیان اینکه اگر دریای انرژی زنان احیا شود به تمام فضاهای شهری جان می‌دهد، اظهارکرد: خانواده، محله و شهر ما زنده می‌شود به زنده بودن زنان آن؛معتقدم فضاهای اجتماعی و فرهنگی شهر، محله ما وخانواده ما آسیب دیده و این زنان ما هستند که با خلق ربط‌هایی موثر و عمیق، راه حل این فضای آسیب دیده به شمار می‌روند.

زنان باید حلال مسائل شهر باشند، نه مسئله شهر!

وی افزود: زنان ما برای بهبود شرایط خود، خانواده و شرایط پیرامونی به شدت انگیزه دارند. باید از این پتانسیل‌ها و امکان‌ها برای بهبود شرایط استفاده کرد. زن محیط را زنده می‌کند و زمانی این پتانسیل نهفته می‌ماند که آن زن و یا محیط پیرامونی به این میزان از تاثیرگذاری باور نداشته باشد.

اردبیلی با بیان اینکه ذات زنان قابلیت خلق مدیریت کارآمد در حیطه‌های متنوع را دارد، ادامه داد: امکان هم‌افزایی بین محیط خانه و محیط کار وجود دارد. زنی که در محیط خانه آرامش داشته باشد، در محیط کاری، کارآمدی بیشتری دارد و زنی که در محیط کاری حس موثر بودن دارد، مادر بهتر و شادتری به خانه باز‌می‌گردد. اگر این هم افزایی رخ دهد، امکان تغییرهای بزرگ در محیط پیرامونی ایجاد می‌شود.

وی افزود: زنان نباید مسئله شهر تهران باشند بلکه باید حلال مسائل تهران باشند. این باور را باید عینی و عملیاتی کنیم.

احسان شریفی شهردار منطقه 5 نیز در این نشست با بیان اینکه موظف هستم آرامش روانی تمامی همکاران، به ویژه بانوان را تامین کنم، اظهار داشت: اگر بتوانیم آرامش، انگیزش، نشاط و انرژی را در میان همکاران تزریق کنیم، روزهای بهتری را پیش رو خواهیم داشت.