تاریخ : 1400,پنجشنبه 04 آذر02:57
کد خبر : 415024 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

آمریکا به دقت بالای موشک‌های بالستیک ایران اعتراف کرد

فرمانده نیرو‌های تروریست آمریکا در منطقه اعتراف کرد که موشک‌های بالستیک ایران، در اصابت به اهداف مورد نظر دقت بسیار بالایی دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ژنرال «کنت مک‌کنزی»، فرمانده نیرو‌های تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام در مصاحبه‌ای با مجله «تایم» به توانمندی‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران و دقت بالای آن در اصابت به اهداف تعیین شده اذعان کرد.

کنت مک کنزی در ابتدای گزافه‌گویی‌های خود با تهدید ملت ایران به جنگ ادعا کرد که نیرو‌های تحت امر او، برای استفاده از گزینه نظامی در صورت شکست مذاکرات با ایران، آمادگی دارند.

کنت مک کنزی در ابتدای گزافه‌گویی‌های خود با تهدید ملت ایران به جنگ ادعا کرد که نیرو‌های تحت امر او، برای استفاده از گزینه نظامی در صورت شکست مذاکرات با ایران، آمادگی دارند.

فرمانده نیرو‌های تروریست آمریکایی در منطقه در ادامه اظهارات بی‌اساس مقامات آمریکایی مدعی شد: «چنانچه دستور برخورد با ایران را دریافت کنیم، برنامه‌های متعددی داریم.» او ادعا کرد که جمهور‌ی اسلامی ایران طی مدت اخیر بسیار به دستیابی بر سلاح هسته‌ای نزدیک شده است.

مک کنزی در همین حین اذعان کرد: «ایران ثابت کرده است که موشک‌هایش می‌توانند با دقت بالا به اهداف مورد نظر اصابت کنند.» فرمانده نیرو‌های تروریست آمریکایی در پایان اضافه کرد: «ایران در ۵ سال گذشته سکو‌های پرتاب موشک بالستیک با قابلیت بسیار بالا ایجاد کرده است.

پیش از این نیز، «رابرت مالی» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران با اتهام‌زنی علیه جمهوری اسلامی گفته بود که اگر ایران به بمب هسته‌ای نزدیک شود، آمریکا دست بسته نخواهد نشست.

رابرت مالی بدون اشاره به عهدشکنی‌های آمریکا و شرکای اروپایی‌اش و عدم بازگشت آن به توافقی که خود از آن خارج شده است افزود: «اگر ایران بخواهد که به توافق هسته‌ای بازنگردد، مجبوریم که راه‌های دیگری را انتخاب کنیم.» او مدعی شد که سیگنال‌های صادره از ایران درباره مذاکرات وین، دلگرم‌کننده نیست.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان امروز در گفت‌وگو با وزیر خارجه چین با تشریح رایزنی‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران با ۱+۴ و سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، تأکید کرد: «توافق اصولی برای حل مشکلات فنی با آژانس در این سفر حاصل شده و پیگیر صدور بیانیه مشترک در اولین فرصت ممکن هستیم.»

امیر عبداللهیان افزود: «جمهوری اسلامی ایران با اراده کامل وارد مذاکرات وین برای حصول توافق خوب می‌شود و با توجه به خروج غیرقانونی آمریکا و عدم پایبندی طرف اروپایی، چنانچه آن‌ها با اراده لازم برای اجرای تعهداتشان وارد مذاکرات بشوند، امکان دسترسی سریع به توافق وجود دارد.»