تاریخ : 1400,جمعه 05 آذر06:19
کد خبر : 415121 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

خطیبی: وابستگی دانشگاه‌ها به بودجه دولتی ۱۰درصد بیشتر شد

متاسفانه روند در ایران برعکس بوده؛ در حالی که وابستگی دانشگاه‌های کشور به بودجه دولتی در سال ۱۳۹۵ حدود ۷۲درصد بوده، این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۸۲ درصد رسیده، که این میزان در طول پنج سال اخیر نه تنها کاهش نیافته، بلکه ۱۰درصد هم رشد داشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم اعلام کرد: همانطور که در جمع دانشگاهیان دانشگاه ایلام بیان کردم، ما در وزارت علوم وضعیت دانشگاه‌های بزرگ دنیا را در طول ۱۰ سال اخیر بررسی کرده‌ایم؛ همگی کاهش وابستگی به بودجه دولتی را تجربه کرده و با تولید محصولات علمی بخش زیادی از بودجه خود را تأمین کرده‌اند.

وی افزود: متاسفانه روند در ایران برعکس بوده؛ در حالی که وابستگی دانشگاه‌های کشور به بودجه دولتی در  سال ۱۳۹۵ حدود ۷۲درصد بوده، این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۸۲ درصد رسیده، که این میزان در طول پنج سال اخیر نه تنها کاهش نیافته، بلکه ۱۰درصد هم رشد داشته است.

خطیبی گفت: در دولت جدید کاهش وابستگی به بودجه دولتی یکی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم است و امیدداریم با سوق دادن دانشگاه‌ها به سمت خلق ثروت، به تدریج، این وابستگی را کم کنیم و بتوانیم کارنامه قابل قبولی در این زمینه ارائه دهیم


کد خبرنگار : 93