تاریخ : 1400,شنبه 06 آذر02:21
کد خبر : 415167 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

عزم دولت سیزدهم بر توسعه فناوری فضایی است

عیسی زارع پور گفت: تسریع و کوتاهی مسیر دستیابی به مدار ۳۶۰۰۰ کیلومتری زمین از جمله تکالیفی است که رئیس جمهور در شورای عالی فضای مطرح کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، عیسی زارع پور در برنامه ویژه خبری با اشاره به ضرورت قرار گرفتن ماهواره ایرانی در مدار ژئو که در جلسه امروز شورای عالی فضایی از سوی رئیس‌جمهور تاکید شد، شد، گفت: کار ویژه ای که رئیس‌جمهور امروز انجام دادند بازدید ۶ ساعته و بدون تشریفات با حضور سه وزیر از دستاوردهای فضایی بود.

عزم دولت بر توسعه فناوری فضایی

وی با تاکید بر اینکه عزم دولت سیزدهم بر توسعه فناوری فضایی است، ادامه داد: تسریع و کوتاهی مسیر دستیابی به مدار ۳۶۰۰۰ کیلومتری زمین از جمله تکالیفی است که رئیس جمهور در شورای عالی فضای مطرح کرده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت مدار ژئو که زمین آهنگ است و ماهواره در آن همزمان با زمین حرکت می‌کند گفت: ما طی سال‌های گذشته متأسفانه دو نقطه مداری را از دست داده‌ایم و تنها یک نقطه مداری ۴۳/۵ درجه شرقی باقی مانده است که باید به سرعت از آن بهره‌برداری کرده و مدار را تثبیت کنیم در غیر این صورت فضا را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه دستور رئیس جمهور ما را غافلگیر کرد، افزود: برای تحقق دستور رئیس جمهور کمیسیون تخصصی به زودی تشکیل خواهیم داد. ما معتقدیم که با کار شبانه روزی، این هدف میسر خواهد بود. رسیدن به این برنامه به اعتماد مسئولان نیاز دارد که این مهم در این ۱۰ سال در پایین‌ترین سطح بوده است. همچنین اعتباراتی لازم است که تحقق هر دو را رئیس جمهور قول دادند.