تاریخ : 1400,شنبه 06 آذر23:16
کد خبر : 415318 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

اقدام انسان‌دوستانه کاپیتان تیم ملی فوتسال

کاپیتان تیم فوتسال مس سونگون با آزادسازی ۷ زندانی غیرعمد، علاوه بر اینکه دومین ورزشکار آذربایجان شرقی در این عرصه نام گرفت، رکورد آزادسازی زندانیان غیرعمد در میان ورزشی‌ها را به خود اختصاص داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، فرهاد فخیم، کاپیتان تیم فوتسال مس سونگون ورزقان که پس از مصدومیت در جام جهانی فوتسال، ادامه مسابقات لیگ برتر را از دست داده است، طی اقدامی فرهنگی و انسان دوستانه با همکاری ستاد دیه آذربایجان شرقی زمینه آزادسازی 7 نفر از زندانیان غیر عمد را فراهم کرد.

کمک به هم‌نوع وظیفه همه انسان‌ها است

فخیم در خصوص این اقدام خداپسندانه اظهار داشت: اصلاً قصد نداشتم این موضوع رسانه‌ای شود اما به درخواست دوستان و به منظور فرهنگ‌سازی در این گفت‌وگو شرکت می‌کنم.

وی افزود: انجام کار خیر وظیفه همه انسان‌ها است. وجدان من هم خواست که در این راه کمک کنم و امیدوارم که خدا قبول کند.

کاپیتان تیم فوتسال مس سونگون ادامه داد: از همه دوستان و ورزشکاران دعوت می‌کنم در این امر خیر کمک کنند. خانواده‌هایی وجود دارند که واقعاً به این کمک‌ها نیاز دارند. ان‌شاءالله و به لطف خدا دوستان‌مان هم در این مسیر حضور داشته باشند تا همه مردم در کنار هم خوشبخت شویم.

فخیم دومین ورزشکار آذربایجان شرقی در آزادسازی زندانیان غیر عمد

در حالی 7 زندانی غیر عمد با کمک فرهاد فخیم آزاد شده‌اند که پیش از فخیم، یک ورزشکار دیگر در آذربایجان شرقی اقدام به این کار خیرخواهانه و خداپسندانه کرده است.

بر این اساس، فردین عابدینی که سابقه بازی در تیم‌های تراکتور، ماشین‌سازی و... را در کارنامه دارد، طی ماه‌های گذشته اقدام به آزادسازی دو زندانی غیر عمد در آذربایجان شرقی کرده بود.

حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی و بازیکنان تراکتور در آزادسازی زندانیان غیر عمد

فرزاد آقایی، مدیر روابط عمومی ستاد دیه آذربایجان شرقی در خصوص همکاری و حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی و بازیکنان تراکتور در آزادسازی زندانیان غیر عمد اظهار داشت: در سال گذشته تعدادی از بازیکنان تراکتور در اقدامی خداپسندانه اقدام به آزادسازی 5 نفر از زندانیان غیر عمد کردند. پیش از آن نیز فردین عابدینی اقدام به آزادسازی 2 زندانی کرده بود. همچنین بسیج ورزشکاران استان هم‌قدم مثبتی برداشت و با برگزاری مراسم گل‌ریزان زمینه‌ساز آزادی چند نفر از زندانیان غیر عمد بود.

وی ادامه داد: این تعداد از آزادسازی زندانیان غیر عمد که توسط فرهاد فخیم انجام شد، برای اولین بار بود که توسط ورزشکاران انجام شد. فکر می‌کنم سایر ورزشکاران هم می‌توانند با پیوستن به این پویش، به آزادسازی زندانیان غیر عمد و مالی کمک کنند تا نه‌تنها یک نفر بلکه مشکل چندین خانواده و یک جامعه رفع شود.