تاریخ : 1400,یکشنبه 07 آذر15:45
کد خبر : 415384 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

تصویب یک فوریت اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران در شورای شهر

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز یک فوریت لایحه اصلاحیه بودجه مصوب ۱۴۰۰شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، صبح امروز بررسی یک فوریت لایحه اصلاحیه بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری روی میز بررسی شورا قرار گرفت و  فروزنده معاون برنامه ریزی در تشریح این لایحه گفت: معمولا اصلاحیه بودجه را در پایان سال به شورای شهر می آورند؛ اما ما براساس آمار و ارقام معتقدیم سقف بودجه سال شهرداری غیرواقعی است و رشد ۶۰ درصدی بودجه نسبت به سال ۹۹ غیر منطقی بوده است.

وی  گفت: همچنین دوستانمان در شورا تکالیفی را به خصوص در حوزه حمل و  نقل و بهبود ترافیک برای ما مشخص کردند که لازم است جابجایی در بودجه صورت گیرد و به همین دلایل ما این لایحه را با  قید فوریت به شورای شهر آوردیم.

حبیب کاشانی در واکنش به این لایحه با بیان اینکه بودجه غیر واقعی بسته شده است گفت: در سال جاری شورا درگیر انتخابات و تغییر بود و امکان تحقق بودجه در این سقف وجود ندارد و حتما بودجه ۴۸ هزار میلیاردی شهرداری محقق نمی شود و دوستانمان در شهرداری تلاش می کنند در حد ۳۶ هزار میلیارد تومان کارها را انجام دهند.

آخوندی نیز در  واکنش به این لایحه گفت: بودجه حدود ۵۰ درصد محقق شده است و این بودجه غیر واقعی، غیرکارشناسی و حتی به عقیده برخی سیاسی بوده است چرا که در سالهای ۹۵ تا ۹۹ حدود ۲۶ درصد رشد می کند؛ اما به یکباره در سال ۹۹-۱۴۰۰ بودجه بیش از ۶۰ درصد رشد می کند.

امانی نیز در واکنش به این لایحه اضافه کرد: سقف بودجه ۴۸ هزار میلیارد تومان است که شهرداری با این لایحه می خواهد ۱۲ هزار میلیارد را کاهش دهد و این در تاریخ مدیریت شهری بی سابقه است و این در حالی است که در بودجه ۱۴۰۰ برای اولین بار ردیفها و تبصره در هم ادغام شده اند و ما چگونه می خواهیم ردیفها را حذف کنیم.

نهایتا اعضای شورا با ۱۸ رای موافق به لایحه اصلاحیه بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ رای مثبت دادند.