تاریخ : 1400,یکشنبه 07 آذر18:45
کد خبر : 415422 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

گزارش «لغو موثر تحریم‌ها در آیینه قوانین و مقررات آمریکا» منتشر شد

در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و 1+4 گروه بین‌الملل شبکه کانون‌های تفکر ایران(ایتان) گزارشی با عنوان «#لغوموثرتحریم‌ها در آیینه قوانین و مقررات آمریکا» به قلم مسعود براتی و سید حامد ترابی منتشر کرد. این گزارش با بررسی اهم قوانین و مقررات تحریمی آمریکا علیه ایران، به این پرداخته که «لغو موثر تحریم‌ها» با لغو و تغییر چه قوانین و مقررات تحریمی آمریکا محقق خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و 1+4 گروه بین‌الملل شبکه کانون‌های تفکر ایران(ایتان) گزارشی با عنوان «#لغوموثرتحریم‌ها در آیینه قوانین و مقررات آمریکا» به قلم مسعود براتی و سید حامد ترابی منتشر کرد. این گزارش با بررسی اهم قوانین و مقررات تحریمی آمریکا علیه ایران، به این پرداخته که «لغو موثر تحریم‌ها» با لغو و تغییر چه قوانین و مقررات تحریمی آمریکا محقق خواهد شد.

گزارش «لغو موثر تحریم‌ها در آیینه قوانین و مقررات آمریکا» منتشر شد

گزارش در ابتدا به تبیین مفهوم «لغو موثر تحریم‌ها» از نظر مقامات ایرانی به عنوان هدف مذاکرات پرداخته و سپس 13 عنوان اصلی تحریم را که بیشترین مانع در انتفاع اقتصادی ایران از توافق است، بررسی کرده است.  همچنین شرایط لغو موثر این تحریم‌ها برای محقق شدن هدف ایران بررسی شده است. در بخش دوم گزارش نیز جدولی از کلیه تحریم‌ها فهرست شده است.

این گزارش تاکید می‌کند لغو حقوقی قوانین و مقررات ذکر شده شرط لازم برای تحقق هدف مذاکراتی ایران و نه کافی برای «لغو موثر تحریم‌ها» بوده و «راستی‌آزمایی» لغو تحریم‌ها شرط کافی  آن است.

متن کامل این گزارش در صفحات ۸ و ۹ روزنامه ایران منتشر شده است.