تاریخ : 1400,دوشنبه 08 آذر14:49
کد خبر : 415540 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

صادرات میلگرد | صادرات میلگرد ایران به عمان، عراق، ترکیه، گرجستان و اروپا

در این چند سال اخیر ترکیه به یکی از مشتریان ثابت و فعال میلگرد ایران تبدیل شده است. در حال حاضر حدود 45 نوع کالا به کشور ترکیه از طریق ایران صادر می شود. اصلی ترین کالاهای صادراتی به این کشور نفت، محصولات فولادی اعم از شمش، سنگ آهن و میلگرد است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، صادرات میلگرد امروزه دور از ذهن نیست و به صورت رسمی در کشور در حال انجام است. در روزهایی نه چندان دور، میلگردهای تولید داخل کفاف مصارف داخل کشور را نمی داد و از دیگر کشورها اقدام به واردات میلگرد می کردند. اما اکنون با توجه به کارخانجات فولاد متنوعی که در جای جای ایران وجود دارد، دیگر نه تنها نیازی به واردات میلگرد نیست، که می توانیم میلگردهای خود را صادر کنیم. بازرگانی آهن آلات شهرآهن یکی از شرکت هایی است که در این چند سال اخیر، اقدام به صادرات میلگرد ایران به عمان، عراق، ترکیه گرجستان و اروپا کرده و ثابت کرده که به خوبی از پس آن بر می آید.

صادرات میلگرد | صادرات میلگرد ایران به عمان، عراق، ترکیه، گرجستان و اروپا

صادرات میلگرد ایران به عمان، عراق، ترکیه گرجستان و اروپا یکی از مهم ترین خدماتی است که شهر آهن انجام می دهد. این شرکت میلگردهای تولید شده توسط کارخانه های مختلف فولاد ایران را به خوبی در بین کشورهای اطراف و حتی اروپا معرفی کرده و توانسته میلگردهای ایرانی را به خوبی به کشورهای دیگر بشناساند و در این راه تجارب زیادی نیز در این راه کسب کرده است.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد از داخل یا خارج از کشور ایران از طریق شماره تماس های موجود در سایت شهرآهن با کارشناسان پشتیبانی ما ارتباط برقرار نمایید. کارشناس های شهرآهن به صورت کامل شما را راهنمایی خواهند کرد. اگر به دنبال روش های صادرات میلگرد به کشورهای همسایه اعم از ترکیه، گرجستان، عراق، عمان و اروپا، ممنوعیت های صادراتی، کارخانجات صادرکننده محصولات فولادی، تعرفه صادرات، شرایط و سایر اطلاعات در خصوص صادرات این محصول هستید با ما همراه باشید.

صادرات میلگرد | صادرات میلگرد ایران به عمان، عراق، ترکیه، گرجستان و اروپا

صادرات میلگرد

صادرات میلگرد یکی از اصلی ترین فعالیت های سازنده در کشور ایران است. صادرات میلگرد دارای پیچیدگی های زیادی بوده و نیازمند تیم تخصصی و حرفه ای است؛ خصوصا اینکه عواملی همچون اقتصاد، سیاست و همچنین قیمت میلگرد بر روند صادراتی این محصول تاثیر به سزایی دارد. کارشناسان شهر آهن همواره در تلاش هستند تا در شرایط بحرانی و با وجود تغییرات در شرایط سیاسی و اقتصادی به گونه ای عمل کنند تا کمترین خدشه به روند صادرات این محصول وارد گردد. در ادامه قدم به قدم شما را با شرایط صادرات این محصول آشنا خواهیم کرد.

صادرات میلگرد نیز تخصص های خاص خود را می طلبد. درست است که صادرات تمامی دارای روند یکسانی است و به عنوان صادرات از آن نام برده می شود اما صادرات میلگرد، خود زیر مجموعه ای از صادرات کالا هایی از قبیل آهن فولاد و … است. این کار علاوه بر مراحل عادی صادرات نیاز به اخذ اسناد خاصی نیز هست و صادرات آن با دیگر کالا ها اندکی متفاوت است. کارشناسان شهر آهن با داشتن سالیان سال تجربه در این زمینه در خدمات رسانی در حوزه صادرات میلگرد ایران به عمان، عراق، ترکیه، گرجستان و اروپا در خدمت رسانی به شما عزیزان حاضر است.

مراحل صادرات میلگرد به شرح زیر است:

  • درخواست خرید
  • مذاکره و صدور پیش فاکتور
  • عقد قرارداد
  • صدور فاکتور رسمی
  • اخذ پیش پرداخت
  • تهیه و آماده نمودن سفارش
  • اظهار گمرک

صادرات میلگرد | صادرات میلگرد ایران به عمان، عراق، ترکیه، گرجستان و اروپا

صادرات میلگرد ایران به عمان، عراق، ترکیه، گرجستان و اروپا

صادرات میلگرد و چگونگی روند آن بستگی به اوضاع اقتصادی، حوادث و جریانات سیاسی، رقابت سایر مواد جانشین و بالاخره سطح قیمت فولاد دارد. نکته مهمی که در صادرات میلگرد باید مد نظر داشته باشید کیفیت کالای صادراتی است. گرجستان همواره یکی از مقاصد صادراتی مورد توجه بازرگانان ایرانی بوده است. با این حال آمار منتشر شده از حجم مبادلات بین این دو کشور نشان می دهد که ایران جزو شرکای تجاری گرجستان محسوب نمی شود. مهم ترین علت این امر را می توان عدم آشنایی صادرکنندگان با محصولات این کشور و شرایط صادراتی دانست.

مصالح ساختمانی اعم از میلگرد از مهم ترین محصولات صادراتی به گرجستان است. با این حال آمار منتشر شده نشان دهنده حجم کم مبادلات این کالا میان دو کشور است؛ هرچند که تولیدکنندگان ایرانی پتانسیل بالاتری در خصوص تجارت با کشورهای همسایه دارند. طی سال های اخیر عراق به یکی از مقاصد مهم صادرات میلگرد از کشور ایران تبدیل شده است.

در این چند سال اخیر ترکیه به یکی از مشتریان ثابت و فعال میلگرد ایران تبدیل شده است. در حال حاضر حدود 45  نوع کالا به کشور ترکیه از طریق ایران صادر می شود. اصلی ترین کالاهای صادراتی به این کشور نفت، محصولات فولادی اعم از شمش، سنگ آهن و میلگرد است.


کد خبرنگار : 16