تاریخ : 1400,سه شنبه 09 آذر01:33
کد خبر : 415656 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

تحولات ساختاری صدا و سیما از زبان رئیس رسانه ملی

پیمان جبلی گفت: ما تابع قانون هستیم و از قانونی که در زمینه ساترا وضع شده است، تبعیت می کنیم طبق قانون بودجه ۱۴۰۰، ساترا ، نهاد قانونی کنترل کننده پخش خانگی یا اینترنتی مشخص شده بود. این مسئله به خوبی اجرا می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان جبلی،  رئیس سازمان صدا و سیما در جمع خبرنگاران درباره تغییرات ساختاری سازمان صدا و سیما گفت: تغییرات ساختاری از دو عنصر مهم تحول در رویکرد و محتوا تبعیت می کند. از این رو هر ساختاری که با تحول رویکردی و محتوایی مطابقت داشته باشد،ساختار کارآمدی است.

تحولات ساختاری صدا و سیما از زبان رئیس رسانه ملی

وی درباره ساترا و نظارات صدا و سیما بر نمایش خانگی گفت: ما تابع قانون هستیم و  از قانونی که در زمینه ساترا وضع شده است، تبعیت می کنیم طبق قانون بودجه ۱۴۰۰، ساترا ، نهاد قانونی کنترل کننده پخش خانگی یا اینترنتی مشخص شده بود. این مسئله به خوبی اجرا می شود.

رئیس رسانه ملی درباره ادغام‌ها در سازمان صدا و سیما ابراز کرد: هیچ یک از گمانه زنی‌ها درباره تغییرات صحت ندارد و اصل مشخص تحول بر مبنای دو عنصر هویت و عدالت است و بر این منبا در این زمینه پیش می‌رویم. از سوی دیگر شاهد تحول در حوزه هایی از جمله محتوا،تولیدات نمایشی، سرگرم کننده، و خبر خواهیم بود. بهعبارت دیگر به برخی محتوا‌ها بیشتر و به برخی کمتر می توان پرداخت.از هر تغییری بر مبنای تحقق این دو مولفه روی می دهد.

وی درباره بازگشت افراد محبوب نطیر فردوسی پور به تلویزیون توصیح داد: رادیو و تلویزیون ترکیبی از فکر، ایده، هنر، زیبایی و ظرفیت‌های انسانی.  از جمله تمام ظرفیت‌های انسانی که در قالب‌های مختلف نظیر هنرمند، کارگردان و تهیه کننده است.

جبلی ادامه داد: مسائلی که درباره مطابقت نداشتن برنامه دوره همی با سلیقه من مطرح می‌شود، گمانه زنی است و هیچ یک از آن‌ها واقعیت ندارد. سازمان صدا و سیما بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور است از این رو در دوره جدید از زاویه دید بیم و امید به آن نگاه می‌شود. از این منظر امیدواریم که رسانه ملی در جایگاه خودش به صورت هرچه بهتر قرار بگیرد تا بهتر نقشش را ایفا کند. از سوی دیگر از این مسئله بیم داریم که این رسانه در مسیرش نتواند به اطلاعات درست دست پیدا کند. صدا و سیما نباید به تمایلات و اراده‌های متفرقه‌ای انتخاب شود. رسانه ملی امانتدار جامعه است از سوی دیگر صدا و سیما نباید و نخواهد تحت تاثیر فصا‌هایی قرار بگیرد که ایجاد می‌شود.