تاریخ : 1400,سه شنبه 09 آذر04:01
کد خبر : 415674 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

فعال دانشجویی: اغتشاش‌گران باعث ابتر ماندن مطالبات به حق مردم می‌شوند

یک فعال دانشجویی با بیان اینکه اغتشاش‌گران باعث ابتر ماندن مطالبات به حق مردم می‌شوند، گفت: باید از مردم اصفهان تشکر کنیم که با یک تجمع درست، مسالمت آمیز و یک مدیریت خوب مردمی مطالبات خود را بیان کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمدصادق جعفری فعال سابق دانشجویی با اشاره به موضوع اعتراضات کشاورزان اصفهانی و سواستفاده برخی افراد آشوب طلب گفت: در فضای مجازی مطالب مختلف درباره درست بودن یا نبودن مطالبات صورت گرفته که البته برای بررسی این موضوع نیاز به بحث کارشناسی است.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از کارشناسان معتقدند بسیاری از اشتباهاتی که موجب ایجاد چنین وضعیتی برای اصفهان شده به گذشته برمی‌گردد و این سوال مطرح می‌شود که چرا در استانی که با این حجم از بی‌آبی و خشکسالی مواجه است باید کارخانه‌هایی مثل فولاد و ذوب‌آهن بسازیم، صنایعی که بیشترین آب را نیاز دارند در حالی که ما می‌توانستیم این صنایع را در کنار شهرهایی بسازیم که به دریا نزدیک هستند و از آب دریا استفاده می کنند.

این فعال سابق دانشجویی ادامه داد: کبمود آب بحث پیچیده‌ای است و باید همه موارد بررسی شوند، اما کشاورزان هم محق هستند و باید فکری برای آن می‌شد، از طرفی اصفهانی‌ها هم یک علاقه‌ای‌ خاصی به زاینده رود دارند و خشک شدن این رودخانه باعث ناراحتی آنها شده است.

جعفری با اشاره به تجمع مسالمت آمیز مردم اصفهان تاکید کرد: باید از مردم اصفهان تشکر کنیم که با یک تجمع درست، مسالمت آمیز و یک مدیریت خوب مردمی تجمعی برگزار کردند و مطالبات خود را بیان کردند، آن هم در زمانی که ما یک الگوی مناسب برای بیان مطالبات مردمی نداریم. رسانه ملی هم در این جریان به خوبی، درست، بجا و دقیق به موضوع پرداخت.

وی با اشاره به سکوت رسانه‌های بیگانه درباره مسالمت آمیز بودن تجمع مردم اصفهان تاکید کرد: رسانه‌های بیگانه در زمان سکوت خود را شکستند که اغتشاشگران به میدان آمدند و دست به اقدامات ساختارشکنانه زدند، آنگاه رسانه‌های معاند سعی کردند این اغتشاگران را جای مردم جا بزنند.

جعفری از برخورد خوب نیروهای انتظامی هم با مردم اصفهان قدردانی کرد و افزود: اغتشاشگران بعد از اینکه کشاورزان با انتشار بیانیه‌ای به تجمع خود پایان دادند، وارد صحنه شدند و با سردادن شعارهای ساختارشکنانه و با آتش زدن اموال عمومی سعی کردند فضا را متشنج کنند. قطعا اینها از مردم نبودند، در فیلم‌ها هم مشخص است که با برنامه ریزی و با میدان‌داری تعدادی خانم این ناآرامی‌ها شکل گرفت. 

این فعال سابق دانشجویی گفت: مردم باید صف‌شان را از اغتشاشگران جدا کنند چون اگر اغتشاش‌گران بخواهند فضا را دست بگیرند هم مطالبات درست مردم ابتر خواهند ماند و فراموش خواهد شد و دوم زبان ما را در مقابل کسانی که می‌خواهند مطالبه‌گری و عدالتخواهی به حاشیه برود، کوتاه می کند.