تاریخ : 1400,چهارشنبه 10 آذر00:16
کد خبر : 415823 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

دبیرکل ناتو: مقاصد روسیه در زمینه تجهیزات نظامی واضح و مشخص نیست.

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با همتای برزیلی خود گفت: اگر غرب نتواند اوکراین را عقب نگه دارد و برعکس آن را تشویق کند، البته ما تمام اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با همتای برزیلی خود در سخنانی اعلام کرد که ناتو در حال تجمع میزان قابل توجهی از تجهیزات نظامی در مرز کشورش است.

دبیرکل ناتو: مقاصد روسیه در زمینه تجهیزات نظامی واضح و مشخص نیست.

وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: رئیس‌جمهور پوتین ۱۸ نوامبر در این باره صحبت کرد… او تاکید کرد که ما نیازی به درگیری نداریم، اما اگر غرب نتواند اوکراین را عقب نگه دارد و برعکس آن را تشویق کند، البته ما تمام اقدامات لازم را انجام خواهیم داد تا از امنیت خود اطمینان حاصل کنیم.

وی در این باره افزود: مدت طولانی است که غرب اوکراین را برای اقدامات ضدروسی تحریک می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد که مسکو نمی‌تواند احتمال اتخاذ «اقدام مخاطره آمیز نظامی» که برای روسیه تهدید ایجاد می‌کند را رد کند.

سخنان لاوروف در حالی بیان شد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پیش درباره هر گونه تجاوز نظامی ادعایی روسیه به شدت هشدار داده بود!

بلینکن در این باره مدعی شد: هر گونه اقدام تشدید کننده (تنش) توسط روسیه برای آمریکا نگران کننده خواهد بود، همانطور که برای لتونی هم همینطور است و هر گونه تجاوز دوباره، عواقب جدی به دنبال خواهد داشت.

همچنین «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز گفت که مقاصد روسیه در این زمینه واضح و مشخص نیست. ما شاهد قابلیت‌های سنگین، واحدهای زرهی، پهپادها، سیستم‌های جنگ الکترونیک و دهها هزار نیروی روسی آماده رزم هستیم.

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس هم با تکرار مواضع همتای آمریکایی خود، مدعی شد: ما در کنار دیگر دموکراسی‌ها، در برابر فعالیت‌های بدخواهانه روسیه خواهیم ایستاد. ما از اوکراین و ثبات در بالکان غربی حمایت خواهیم کرد. هر گونه صحبتی مبنی بر اینکه ناتو روس‌ها را تحریک می‌کند، به شدت نادرست است. هر گونه اقدام روسیه برای تضعیف آزادی و دموکراسی که شرکای ما از آن برخوردارند، یک اشتباه راهبردی خواهد بود.