تاریخ : 1400,چهارشنبه 10 آذر04:00
کد خبر : 415838 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز از سوی بسیج دانشجویی

جمعی از اعضای قرارگاه احمدی روشن، بسیج دانشجویی فارس با حضور مسئولان عالی قضایی استان، مسئولان دستگاه‌های اجرایی، بازرسی و نظارتی از کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز بازدید کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، جمعی از اعضای قرارگاه احمدی روشن، هسته عدالت شهری و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس با حضور مسئولان عالی قضایی استان فارس، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بازرسی و نظارتی از کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز بازدید کردند.

در این راستا، نمایندگان بسیج دانشجویی به همراه نمایندگان کارگری، مسئولان قضایی و اجرایی و با حضور مدیر عامل و هیئت مدیره کارخانه نرگس شیراز از سوله‌های فعال، نیمه فعال و غیر فعال این واحد تولیدی بازدید و با مطرح کردن سئوالات و ابهامات رئیس کل دادگستری استان فارس در جریان قرار دادند.

گفتنی است پس از این بازدید جلسه‌ای با حضور مسئولان و نمایندگان کارگری و بازنشستگان در محل آن کارخانه برگزار شد و مسئولان دستگاه قضایی در جریان مطالبات و دغدغه‌های کارگران قرار گرفتند.

شایان ذکر است کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز یک کارخانه تولیدی بزرگ مقیاس با قدمتی بیش از ۷۰ سال است که متأسفانه طی سالیان اخیر بر اثر سوء مدیریت مدیران گذشته دچار مشکلات فراوانی شده و ظرفیت تولید این کارخانه به نرخ بسیار پایینی نسبت به توان تولید حقیقی خود رسیده است.

لازم به ذکر است، علیرغم اینکه بیش از ۱۰ سال از واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی به این واحد تولیدی می‌گذرد، اما تاکنون اقدام قابل توجهی انجام نگرفته است و پیشرفت فیزیکی آن پروژه تنها ۵ درصد برآورد می‌شود.

در پایان این بازدید، ضرب الاجل سی روزه‌ای از سوی دستگاه قضایی استان برای هیأت مدیره این کارخانه مشخص شد تا در جهت راستی آزمایی اینکه هیأت مدیره این کارخانه هیچ قصدی بر تعطیلی این واحد تولیدی ندارند، گزارشی از عملکرد کارخانه و پیشرفت پروژه ساخت کارخانه جدید ارائه شود تا مورد ارزیابی کارشناسان دادگستری استان قرار گیرد.